چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۰۳

نحوه نصب انواع کاسه نمد

۱۴ بازديد

نصب انواع کاسه نمد

یکی از اصول اصلی انتقال نیرو روانکاری مداوم است. آب بندی شفت نقش بسیار مهمی در این زمینه ایفا می کند. موقعیتی را تصور کنید که شامل یک کاهنده شفت-نصب شده است-موتور برقی موتور اصلی ، توسط کمربندها ، حرکت با بازوی گشتاور کنترل می شود-با آب بندی نصب شده نامناسب! آب بندی شفت ورودی منفجر شده یک کابوس است ، که نیاز به خرابی کامل و مونتاژ مجدد دارد ، به جز تنظیم مجدد و کشش مجدد تسمه ها.

آماده سازی برای نصب انواع کاسه نمد

قبل از شروع فرآیند نصب برای هر یک از اجزای انتقال نیرو ، اولین هدف این است که مطمئن شوید همه چیز تمیز و عاری از هرگونه نقص مادی مانند لکه ، خراش ، خط و خش ، فرورفتگی و غیره است. اکثر این اجزا دارای تحمل بسیار محکمی هستند ، بنابراین حفظ این دقت در عملکرد آنها مهم است. این به ویژه برای کاسه نمد به دلیل عملکرد آنها بسیار مهم است. با یک بازرسی کامل از تمام سطوح درگیر شروع کنید :

  1. سطح آب بندی شفت و سوراخ محفظه
  2. آب بندی لبه ( ها )
  3. قطر خارجی

حفظ یکپارچگی لبه های آب بندی شده “اولویت 1” است. کوچکترین پارگی یا شکاف می تواند در حین عملیات به یک مسئله مهمتر تبدیل شود. با گذشت زمان ، لبه ( ها ) آب بندی به دلیل فشاری که آب بند به آن وارد می کند ، یک شیار کم عمق به شفت وارد می کند. نمره گذاری قابل مشاهده بر روی شفت نشان دهنده یک احتمال واقعی است که آب بند آن طور که باید عمل نمی کند. هنگامی که روان کننده ها در محل سایش قرار می گیرند ، احتمال نشت روان کننده ها و کارکردن ذرات از طریق مهر و موم به شدت افزایش می یابد. برای رفع این وضعیت چند گزینه وجود دارد :

  • با فرض این که فضای کافی در سوراخ محفظه برای جابجایی وجود داشته باشد ، استفاده از فاصله دهنده برای حرکت جلو به جلو امکان پذیر است. در حالت ایده آل ، آب بندی قطر خارج ( OD ) باید در تماس کامل با محفظه باشد.
  • همچنین آستین های تعمیر شفت وجود دارد که می تواند “سطح جدیدی” را به شفت اضافه کند. با ضخامت چند هزارم اینچ ، آنها عیوب شافت را می پوشانند تا آب بند بتواند تماس مناسبی با سطح داشته باشد.
  • احتمالاً کمترین راه حل این است که یا میله را تعویض یا اصلاح کنید. در برخی موارد ، این امکان پذیر نیست. در موارد دیگر ، می تواند در دراز مدت از برنامه استفاده کند.

با پاک شدن برنامه و آماده شدن اجزاء ، نحوه نصب انواع کاسه نمد را آغاز می کنید.

روند نصب انواع کاسه نمد

بسیاری از آب بندها دارای یک فنر کششی هستند که در پشت مهر و موم وجود دارد. این فشار را در برابر سطح آب بندی ایجاد می کند. اطمینان از اینکه جایگاه فنری به درستی در داخل مهر و موم قرار گرفته اولین قدم صحیح است. در مرحله بعد ، مقدار کمی چربی به لبه (ها) و ناحیه شفت در تماس با آب بند بمالید. هنگام استفاده از آب بندی دو لبه ، حفره کوچک بین دو لبه را نیز با چربی پر کنید. این کار هم در حین نصب اولیه و هم در شکستن از لبه ها محافظت می کند و همچنین به عنوان مانع دیگری برای جلوگیری از آلودگی ها عمل می کند. هنگام نصب آب بند با روکش لاستیکی ، روان کننده را به قطر خارجی نیز اعمال کنید. این به جلوگیری از برگشت و یا برگشتن مهر و موم از محل نصب کمک می کند.

این مسئله در مواردی مطرح می شود که محفظه دارای پیش ساز یا شانه ای نیست که مهر و موم می تواند در مقابل آن قرار گیرد.

نصب آب بند
نصب آب بند

هنگامی که یک آب بند از نظر زاویه ای نامناسب است – یا روی شفت متصل می شود – یک روند برگشت ناپذیر آغاز می شود. فشار بیش از حد بر روی یک قسمت از مهر و موم ، هنگامی که به درستی نصب نشده باشد ، می تواند باعث جدا شدن فنر یا گرم شدن و شل شدن آب بند در اثر سایش بیش از حد شود ، که هر دو منجر به خرابی زودرس می شود.

ابزار جا زدن کاسه نمد

ابزارهای نصب کاسه نمد برای استفاده در هنگام نصب آب بندهای چرخشی توصیه می شود تا درگیری مناسب را کاهش داده و احتمال قفل شدن آب بند را کاهش دهد. هنگام استفاده از ابزار پرس ( ترجیحا پرس پنوماتیک یا هیدرولیک ) مطمئن شوید که ابزار دارای OD .01. (0.25 میلی متر) کوچکتر از اندازه سوراخ باشد.

شما می توانید از یک آستین نصب استفاده کنید که به آب بند اجازه می دهد بدون خطا از کنار این خطرات عبور کند.

ابزار جا زدن کاسه نمد

آخرین مرحله نحوه نصب انواع کاسه نمد شامل فشار دادن واقعی آب بندی است. ابزارهای جا زدن کاسه نمد و بسته های موجود زیادی وجود دارد که می تواند به نصب کاسه نمد کمک کند. بزرگترین مزیت آنها این است که آنها نیروی بسیار یکنواختی به محفظه آب بندی وارد می کنند و امکان نشستن آب بند را به هر نحوی غیر از روان شدن از بین می برند.

کج کردن آب بند

روند کج کردن آب بندی زمانی است که یک طرف لبه آ بند دارای تداخل شفت بیشتری است ، که می تواند بر عملکرد کاسه نمد تاثیر منفی بگذارد. این باعث تولید گرمای بیشتری می شود و نهایتا منجر می شود لبه آب بند سخت شده و ترک بخورد. در موارد بدتر ، این امر ممکن است فنر را از لبه آب بندی جدا کند.

هنگام استفاده از یک OD با روکش لاستیکی ، آب بند می تواند پس از نصب دوباره به عقب برگردد. OD لاستیکی آب بند و اصطکاک ایجاد می کند و می تواند باعث شود که آب بندی پس از فشار دادن به داخل از محل نصب خارج شود.

روش های مناسب نصب انواع کاسه نمد

نصب و راه اندازی سطح نشیمنگاه – قسمت پایینی ابزار نصب با سطح نشیمنگاه ماشینکاری شده مطابقت دارد.

توقف نصب نشیمنگاه – قسمت پایین آب بندی با شانه داخلی سوراخ هم تراز است.

توقف نصب سطح در روند نصب انواع کاسه نمد – قسمت پایینی ابزار نصب با سطح نشیمنگاه ماشینکاری شده مطابقت دارد.

  • نصب آب بندی روی نوار باریک – ابزار نصب روغن کاری می شود و از آسیب لبه آب بندی از نوار باریک ، سوراخ کلیدها و شفت های لبه پخ جلوگیری می کند.
  • نصب صفحه کوبش – برای اطمینان از هم ترازی سوراخ و آب بندی هنگام نصب انواع کاسه نمد با احتیاط عمل کنید.
  • توقف نصب شفت – قسمت پایینی ابزار نصب با نمای شفت مطابقت دارد.

مرجع کامل و جامع مقاله : نحوه نصب انواع کاسه نمد

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.