دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۰۳

نانو سرامیک خودرو چیست ؟

۱۹ بازديد

قطعا شما هم این سوال را زیاد شنیده اید که ” خدمات سرامیک خودرو چیست ؟ ” یا ” آیا پوشش نانوسرامیکی ارزش هزنیه کردن را دارد ؟ ” به خصوص در خدمات کارواش و صفرشویی خودرو – نظرات زیادی در این مورد وجود دارد که محافظت از رنگ خودرو با پوشش براق را ارائه می دهند. اما حقیقت در مورد این فناوری چیست! اجرای نانو سرامیک خودرو یک پوشش پلیمری است که به عنوان پوست دوم نسبت به پوشش شفاف عمل می کند تا از گرد و غبار ، اشعه ماوراء بنفش ، مدفوع پرندگان ، لکه های آب و خراش محافظت کند. برخلاف واکس یا سیلیکون ها ، پوشش خودرو می تواند از نظر شیمیایی به لایه بالایی رنگ بچسبد و دوام بهتری را ارائه دهد. به همین دلیل است که پوشش سرامیک بدنه خودرو با گارانتی مادام العمر و بدون برنامه مراقبت پس از آن ارائه می شود – این سیستم دائمی ترین سیستم مبتنی بر فناوری میکرو و نانو در عصر مدرن است. دو فناوری بادوام در این زمینه در دسترس است – ارگانیک و غیر آلی! ما باید هر دو را تشریح کنیم تا در مورد تاثیر روی رنگ خودرو بیشتر بدانیم.

پوشش های ارگانیک خدمات سرامیک خودرو دارای ویژگی های زیر هستند :

  • A – اثر دافع آب و نچسبیدن : گرد و غبار روی سطح خودرو نمی ماند و کثیفی را می توان به راحتی پاک کرد.
  • B – محافظت در برابر اشعه ماوراء بنفش : روند پیری سطوح محافظت شده توسط مسدود کننده های اضافی اشعه UV کند می شود.
  • C – لایه محافظ رنگ برای محافظت در برابر خراش های کوچک : این لایه محافظ بدنه خودروی شما را در هنگام تصادف حفظ نمی کند ، اما به جلوگیری از خط و خش هایی که در لاک الک زدن پس از انجام خدمات کارواش خودرو ظاهر می شود کمک می کند. این به معنای اجتناب از اصلاح رنگ و پولیش در آینده است.
  • D – محفاظت در برابر خوردگی و سختی : یک شبکه سه بعدی متراکم منجر به آب بندی رطوبت ، نمک ، هوا و سایر عناصر محیطی می شود.
  • E – اثرات ضد گرافیتی : سطح پوشش داده شده نشانگرها و گرافیتی های دائمی را دفع کرده و همچنین پاک کردن این علائم را آسان می کند.

از نظر شیمیایی این یک پوشش ” پیش سرامیک ” است ، زیرا یک ماده سرامیکی شفاف اصلی تنها می تواند با پخت آن در دمای بالای 800 درجه ایجاد شود که فکر می کنم در زندگی واقعی این اجرا شدنی نیست.

درزگیرهای غیر ارگانیک کاملا متفاوت هستند :

  • A – اگرچه آنها اثر نچسب قوی دارند ، اما خیلی آب گریز نیستند. به همین دلیل است که برندهای پوشش سرامیکی که منحصرا با محلول‌ های غیر ارگانیک کار می‌ کنند از یک روکش یا پوشش رویی برای دانه‌ بندی و ریختن استفاده می‌ کنند.
  • B – ویژگی های محفاظتی به دلیل قابلیت پخت بدون منافذ برجسته هستند. محافظت بی نظیر در برابر خوردگی و خراش با سختی مدادی 9H به راحتی به دست می آید.
  • C – اثرات ضد گرافیتی شبیه به گزینه های ارگانیک است.

خدمات سرامیک نانو چیست ؟

متخصصان کارواش سالهاست به دنبال راه حلی جادویی بوده اند – محصولی درخشنده با ماندگاری که کثیفی ، آلودگی های محیطی و باران را دفع کند تا رنگ خودرو بهترین محافظت را داشته باشد. چیزی که درخشش خودروی جدید را طولانی‌ تر از واکس ها حفظ می‌ کند و درعین‌ حال باعث می‌ شود که پوشش شفاف نازک نیازی به صاف شدن نداشته باشند. این تکنولوژی کاربردی ، سرامیک بدنه خودرو می باشد. اجرای نانو سرامیک خودرو مایعاتی هستند که وقتی روی رنگ خودرو اعمال می‌ شوند ، به صورت شیمیایی و مکانیکی با سطح پیوند می‌ یابند و مانعی براق و بادوام ایجاد کرده که آب ، آلودگی‌ ها و اغلب اشعه‌ های UV را دفع می‌ کند. هدف آنها نگهداری ، محافظت و بهبود ظاهر یک پوشش بدون لک است.

مزایای اجرای نانو سرامیک خودرو چیست ؟

دوام این خدمات کارواش سیار بسیار چشمگیر است. آنها ماندگاری طولانی داشته و از رنگ شما در برابر آلاینده های اسیدی طبیعی ، اکسیداسیون ، آسیب اشعه ماوراء بنفش محافظت می کنند. بهترین سرامیک خودرو تهران ضخیم بوده و از این رو از سطح خودرو در برابر ذرات بسیار ریز و کنده کاری محافظت می کنند. آب گریزی آنها به طور تصاعدی از پلی سیلانت ها بیشتر است و به معنای واقعی کلمه آب را از بین می برد. آنها همچنین اکسیداسیون را مسدود و اشعه ماوراء بنفش را مهار می کنند ، به گونه ای که پلی سیلانت ها نمی توانند و براقیتی که تولید می کنند در یک دسته بندی خاص خودش قرار دارد. یکی دیگر از مزایای اجرای نانو سرامیک این است که ظاهر ماشین شما را شگفت زده می کنند.

این خدمات باید توسط بهترین متخصصین انجام شود. این یک پوشش محافظ بسیار بادوام است که از رنگ خودروی شما در برابر آلودگی های آسیب رسان محافظت می کند. 9H را می توان در چندین لایه اعمال کرد ، به این معنی که ضخامت پوشش را می توان با لایه های اضافی افزایش داد و اجازه می دهد پوشش ضخیم تر/سخت تر با مقاومت در برابر خراش بهبود یابد. سایر مزایای این خدمات عبارتند از :

  • اثر فوق آبگریز = با اجرای نانو سرامیک خودرو لازم نیست نگران از بین رفتن پلیمر باشید. ( بر حسب اتفاق حذف کامل آن نیاز به فرآیند دیگری دارد که شامل پولیش زدن و سنباده مرطوب است ). این کار نه تنها با رنگ ماشین شما ترکیب می شود ، بلکه آب را نیز دفع می کند. این بدین معنی است که تمام کثیفی ها و گرد و خاک مبتنی بر آب روی سطح می ریزند و در نهایت از بین می روند. پس از آن یک جت شستشوی سریع انجام دهید و شما یک ماشین بدون لک و قدیمی خواهید داشت.
  • مقاومت در برابر آب و هوا و UV = شما فقط می توانید تصور کنید که اشعه های مضر UV خورشید چه آسیبی به رنگ ماشین شما وارد می کند. روکش سرامیکی از رنگ خودروی شما در برابر اکسید شدن محافظت کرده و از محو شدن آن و پوشیدن ظاهری کدر جلوگیری می کند. اگر ماشین خود را بیرون پارک کنید ، این کار بسیار حیاتی است.
  • مقاومت حرارتی ( تا 1200 درجه سانتیگراد )
  • مقاومت در برابر خراش
  • ضد گرافیتی
  • مقاومت شیمیایی پیشرفته
  • مقاوم در برابر اکسیداسیون و خوردگی
  • سطح براق

نحوه اعمال نانو سرامیک بدنه خودرو

  1. با استفاده از کیت های مخصوص سرامیکی و اسفنج ، اسفنج را طبق دستور با پارچه بپیچید.
  2. طبق دستورالعمل ، پارچه اپلیکاتور را با ترکیب پوشش سرامیکی آغشته کنید.
  3. هنگام کار در مناطق کوچک ترکیب را بمالید ، پارچه را هر چند دقیقه تعویض کنید ( تا محصول سفت نشود و به رنگ ماشین شما آسیب نرساند ) و با ترکیب بیشتری آغشته کنید
  4. پس از اتمام اعمال بر روی یک بخش ، اجازه دهید 1 تا 5 دقیقه بماند تا خود را بگیرد..
  5. محل را با یک حوله میکروفایبر پاک کنید.
  6. در مناطق کوچک ادامه دهید تا کل ماشین پوشانده شود.
  7. اجازه دهید تا محصول به مدت 24 ساعت در یک منطقه سرپوشیده ، بدون حرکت دادن خودرو عمل کند.

نکات کلیدی در حین اجرای خدمات سرامیک خودرو

  • اگر از یک پوشش سرامیکی DIY یا محصول سرامیکی هیبریدی استفاده می شود ، همیشه دستورالعمل ها باید برای بهترین تجربه و همچنین محافظت و طول عمر محصول به دقت دنبال شوند.
  • نگهداری مناسب و مکرر با محصولات مناسب همچنان مورد نیاز است تا رنگ به بهترین شکل برای مدت زمان طولانی‌ تری حفظ شود.
  • پوشش های سرامیکی و محصولات سرامیکی هیبریدی معمولا هیچ گونه ترمیم و/یا اصلاح واقعی سطح را ارائه نمی دهند. آنها به سادگی یک لایه حفاظتی پیشرفته هستند ، بنابراین در صورت نیاز ، آماده سازی سطح قبل از اعمال هر نوع پوشش سرامیکی یا محصول سرامیکی هیبریدی ضروری است. این بدین معنا است که پس از شستشو و خشک کردن ، سطح را از نزدیک با چشم و دست خود بررسی کرده و در صورت نیاز ، تمام عیوب ( خط و خش ، خراش ، لکه ) را با استفاده از یک ترکیب و آلاینده های متصل با کلی بار از بین ببرید.
  • بهترین راه برای حفظ و تقویت ظاهر و ویژگی‌ های محافظ خدمات سرامیک خودرو/ محصول واکس سرامیکی هیبریدی شستشوی مناسب خودرو واکس اسپری مبتنی بر سرامیک و یک اسپری پاک کننده است.

منبع : نانو سرامیک خودرو چیست

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.