بهترین مکمل های بدنسازی و ویتامین های مخصوص بانوان

۳۳ بازديد

ورزشکاران زن و زنان فعال برای سلامتی و عملکرد مطلوب به تغذیه کافی نیاز دارند. در این مقاله سعی کرده ایم شما را با بهترین مکمل های بدنسازی و قرص های ویتامین مورد نیاز خانم ها آشنا کنیم. در حال حاضر ، احتمالا به خوبی می دانید که بدن شما برای اینکه قوی و سالم بماند ، به انواع ویتامین ها و مواد معدنی نیاز دارد. متخصصان اتفاق نظر دارند که به دست آوردن ویتامین ها و مواد معدنی کلیدی همیشه باید از ابتدا از مواد غذایی حاصل شود. اما به دست آوردن تمام ویتامین ها و مواد معدنی ضروری از مواد غذایی به دور از واقعیت است. در حالی که شما طیف گسترده ای از مواد مغذی ضروری را از غذاهای خود دریافت می کنید ، حداقل تلاش برای خوردن غلات کامل ، میوه ها ، سبزیجات ، پروتئین و چربی های سالم امگا 3 دشوار است. شاید مکمل بدنسازی بانوان به معنای جایگزینی تغذیه شما نباشد ، اما صرفا برای جبران خلا تغذیه ای شما مفید هستند. منظور از ویتامین ها این است که خلاهای موجود در تغذیه شما را پر کنند ، شما را راضی ، سالم و عملکرد شما را در بالاترین سطح نگه دارند.

ویتامین های مخصوص بانوان

ویتامین های B‌-Complex

ویتامین های B جز ویتامین های مخصوص بانوان هستند که از هشت ویتامین محلول در آب پیچیده و ضروری تشکیل شده اند که نقش اساسی در عملکرد سلول و متابولیسم انرژی دارند و به عنوان کوآنزیم در بسیاری از واکنش های آنزیمی کاتابولیک و آنابولیک برای فعالیت بدنی عمل می کنند. مطالعات بالینی متعددی نشان داده است که :

ویتامین ها می توانند تا حد زیادی از متابولیسم انرژی ، عملکرد عصبی ، التهاب عصبی و استرس اکسیداتیو سود ببرند. بیشتر ویتامین های گروه B در بدن ذخیره می شوند ، بنابراین باید از رژیم غذایی یا مکمل های غذایی دریافت شوند.


مصرف مکمل بدنسازی B برای بانوان بسیار مفید است به خصوص اینکه حاوی بیوتین ( ویتامین B7 ) ، ویتامین B6 ، ویتامین B12 و اسید فولیک ( ویتامین B9 ) است. بیوتین البته سلامتی موها ، پوست و ناخن های سالم کمک می کند ، همانند فواید کلاژن. فولیک اسید و همچنین ویتامین B12 به عنوان یک کوآنزیم در فرآیند تولید DNA ، سنتز گلبول های قرمز و متابولیسم اسیدهای آمینه ، عمل می کنند. مصرف فولیک اسید به عنوان ویتامین مخصوص بانوان در پیشگیری از کم خونی بسیار مهم است ، که می تواند به موارد جدی سلامتی مانند افزایش خطر سرطان دهانه رحم ، روده بزرگ و مغز منجر شود. فولیک اسید به ویژه در دوران بارداری بسیار مهم است – در واقع ، دریافت اسیدف ولیک کافی قبل و حین بارداری می تواند از نقایص جدی هنگام تولد جلوگیری کند.

ویتامین B کامپلکس

ویتامین مخصوص بانوان : امگا 3

امگا 3 که به عنوان اسیدهای چرب ضروری ( EFA ) نیز شناخته شده است ، فواید بسیار زیادی برای سلامتی بدن دارد. بدن برای سلامتی مطلوب به EFA نیاز دارد ، اما به تنهایی نمی تواند این اسیدهای چرب ضروری را تولید کند. EFA به معنی “ضروری” است ، بدین معنا که این نوع چربی ها باید در رژیم غذایی شما مصرف یا از مکمل های غذایی مانند روغن کریل تهیه شوند. بدن انسان برای زنده ماندن به هر دو گروه EFA ( امگا 3 و امگا 6 ) احتیاج دارد ، با این حال ، رژیم های غذایی مدرن امروزی حاوی اسیدهای چرب امگا 6 بسیار بیشتر از امگا 3 هستند ، بنابراین مصرف این مکمل بدنسازی بانوان بسیار حیاتی است. 

علاوه بر کند کردن روند پیری ، تحقیقات نشان می دهد که مصرف مکمل بدنسازی بانوان امگا همچنین می تواند شدت علائم PMS مانند آکنه ، ناراحتی معده ، نفخ ، خستگی ، بی خوابی ، اسهال ، سردرد ، کمردرد ، هوس غذایی ، درد مفاصل و عضلات ، تمرکز ضعیف ، حافظه ، نوسانات خلقی ، اضطراب و افسردگی را کاهش دهد. علائم مرتبط با PMS ممکن است به دلیل خواص ضد التهابی قدرتمند ، با مکمل مداوم روغن کریل بسیار کاهش یافته یا حتی از بین برود.

D3 ویتامین مخصوص بانوان

ویتامین D به عنوان یک پیش هورمون طبقه بندی می شود و از آنجا که اصلا به عنوان ویتامین عمل نمی کند ، بی نظیر است. ویتامین D پس از قرار گرفتن در معرض نور خورشید از طریق پوست شما سنتز می شود و مجموعه ای از عملکردهای مختلف بیولوژیکی مانند مهار تکثیر سلولی ، ایجاد تمایز انتهایی ، تحریک تولید انسولین و ساختن استخوان های قوی را تنظیم می کند. بدون داشتن مقدار کافی این ویتامین از قرص های ویتامین مورد نیاز خانم ها در رژیم غذایی ، فقط 10 الی 15 درصد کلسیم در رژیم غذایی و حدود 60 درصد فسفر جذب می شود. اما ویتامین D نه تنها فقط برای استخوان های شما مفید است ، بلکه تحقیقات نشان می دهد که ویتامین D ممکن است برای جلوگیری از بسیاری از مشکلات جدی سلامتی در طولانی مدت حیاتی باشد. چندین مطالعه نشان می دهد که ویتامین D می تواند به کاهش خطر بیماری قلبی ، بهبود حالت خلقی و افسردگی ، کاهش درد عضلانی و بهبود سلامت سیستم ایمنی کمک کند.

مکمل D مخصوص بانوان

ZMT

ZMT یک مکمل گیاهی طبیعی همراه با ویتامین ها و مواد معدنی قدرتمندی است که تاثیر به سزایی در بهبود سلامتی خانم ها دارد. ZMT یک ویتامین مخصوص بانوان است که حاوی روی ، منیزیم ، ویتامین B6 و مواد طبیعی تقویت کننده تستسترون مانند DIM ، شنبلیله ، رودیولا و تونگکت است و می تواند به بهبود خواب بهتر ، تقویت انرژی ، بهبود قدرت ، ایجاد ذهنیت مثبت ، کاهش استرس ، حفظ جنس سالم کمک کند. تستسترون نه تنها در مردان بلکه در زنان نیز هورمونی بسیار قدرتمند است. تستسترون فراوان ترین هورمون فعال بیولوژیکی در زنان است. با این حال ، زنان نسبت به مردان نسبت به آندروژن حساسیت بسیار بیشتری دارند و میزان تستسترون در بدن آن ها متفاوت است. 

کلاژن ، مکمل بدنسازی بانوان

کلاژن یک پروتئین ساختاری قوی است که در بافت های پیوندی بدن ما یافت می شود. کلاژن حاوی اسیدهای آمینه ای است که به طور معمول در رژیم غذایی متوسط آمریکایی یافت می شود ، مانند گلیسین ، پرولین و هیدروکسی پرولین ، که می تواند به بازسازی و ترمیم مفاصل ، استخوان ها ، بافت عضلانی و حمایت از سلامت مو ، ناخن و کشش پوست کمک کند. مانند اکثر ویتامین ها و مواد معدنی ضروری ، تولید کلاژن طبیعی بدن با افزایش سن کاهش می یابد و هر سال پس از اواسط بیست سالگی حدود 1% کاهش می یابد. با کاهش تدریجی تولید کلاژن ، به طور طبیعی تسریع در روند پیری اتفاق می افتد و بر علائم خاصی از پیری مانند چین و چروک ، افتادگی پوست و حتی سلولیت تاثیر می گذارد.

پروبیوتیک : ویتامین مخصوص بانوان

در طول دهه گذشته ، محققان کشف کرده اند که سیستم هضم شما با 40 تریلیون میکروب پر شده است که در مجموع به عنوان میکروبیوتای روده شناخته می شود. این ارتش کوچک از باکتری های سالم از توانایی بدن شما در هضم و جذب مواد مغذی اصلی از غذایی که می خورید پشتیبانی می کند تا به معنای واقعی کلمه عملکرد بیولوژیکی هر انسانی را تامین کند. اگر مواد مغذی کافی را از غذایی که می خورید جذب نکنید ، بدن ویتامین ها و مواد معدنی کلیدی مورد نیاز برای انجام کارآمد آن عملکردهای بیولوژیکی را بدست نمی آورد.

کلسیم مکمل بدنسازی مخصوص بانوان

کلسیم یک ماده معدنی ضروری است که به مقدار زیاد در شیر و سایر محصولات لبنی و همچنین غذاهای غنی شده یافت می شود. به طور معمول ، کمی بیشتر از1% از وزن بدن زنان کلسیم است ، که همین موضوع مطمئنا به ما کمک می کند تا درک کنیم چرا مصرف این مکمل بسیار حائز اهمیت است. چرا کلسیم مهم است ؟ تقریبا کل کلسیم بدن در استخوان ها و دندان های شما وجود دارد و از آنجا که زنان چهار برابر مردان مستعد ابتلا به پوکی استخوان هستند ، دریافت کافی برای سلامتی مادام العمر استخوان ضروری است. 1% باقیمانده حیاتی است ، زیرا کلسیم در عملکرد قلب و عضله ، لخته شدن خون و عملکرد طبیعی سلول نقش دارد. زنان 50 ساله و کمتر باید مصرف ویتامین کلسیم مخصوص بانوان را روزانه حداقل 500 میلی گرم در نظر بگیرند و از غذاهای غنی از کلسیم مانند شیر ، پنیرها و سایر مواد لبنی و محصولات غنی شده استفاده کنند. اگر شما بیش از 50 سال سن دارید ، مصرف مکمل روزانه 800-1000 میلی گرم در کنار خوردن غذاهای غنی از کلسیم را در نظر بگیرید. و اگر بیش از 1000 میلی گرم در روز این قرص از قرص های ویتامین مورد نیاز خانم ها را مصرف می کنید ، دوز مصرفی را تقسیم کرده و نصف آن را صبح و نیمی از شب را مصرف کنید تا حداکثر جذب را تضمین کنید.

منبع : بهترین مکمل های بدنسازی و ویتامین های مخصوص بانوان

آیا مولتی ویتامین ها می توانند به من در افزایش وزن کمک کنند؟

اگر بدلیل کمبود برخی مواد مغذی ضروری در عضله سازی مشکل دارید، پاسخ مثبت است. توصیه ما این است که همه افراد اعم از پیر، جوان، ورزشکاران یا غیرورزشکاران باید هر روز از مولتی ویتامین ها و مکمل ها استفاده کنند زیرا مطالعات نشان می دهد که هیچکس از طریق رژیم غذایی، نمی تواند تمام مواد مغذی مورد نیاز بدن خود را تامین کند. بنابراین شما باید بدون در نظر گرفتن سن، جنس یا وضعیت بدن از مولتی ویتامین ها استفاده کنید.

تقریبا 40 نوع ویتامین، مواد معدنی و سایر مواد شیمیایی زیستی ضروری وجود دارد که باید از طریق رژیم غذایی یا مکمل ها تأمین شود. این نوع ویتامین ها و مواد معدنی تقریباً مسئول کلیه ی فرآیندهای متابولیکی و تکاملی بدن از جمله تولید انرژی، تقسیم و همانند سازی سلولی و عضله سازی می باشند.
بنابراین اگر کمبودی در هر یک از این مواد ضروری در بدن وجود داشته باشد، برخی عملکردهای ضروری ازجمله عضله سازی در بدن مختل می شود. بزرگسالان برای افزایش وزن خوب (عضله سازی بدون چربی)، باید در نوعی ورزش مقاومتی شرکت کنند و یک برنامه غذایی و استفاده از مکمل های مناسب را دنبال کنند.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.