دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۰۳

شست و شوی نمای ساختمان

۹۱ بازديد

همانند انسان ها ، ساختمان ها نیز سن دارند. حتی در بهترین شرایط جوی گرد و غبار ، خاک و آهک انباشته شده و به مرور زمان ظاهر ساختمان را تغییر می دهند. اغلب مواقع تا زمانی که نماشویی ساختمان انجام نشود ، متوجه میزان کثیفی آن ساختمان نخواهید شد!

نماشویی ساختمان چیست ؟

به طور خلاصه ، شستشوی نمای ساختمان فرآیند اطمینان از تمیز بودن نمای خارجی یک ساختمان از هر گونه آلودگی ، کثیفی ، جرم ، لکه و مواد آلود کننده می باشد. نما معمولا به قسمت جلویی ساختمان ، جایی که ورودی در آن قسمت قرار گرفته است ، گفته می شود. نحوه شستشو نما ساختمان بستگی به مواد به کار رفته در مصالح آن ساختمان نیز دارد. تجهیزات و راه حل های مورد استفاده مخصوص نوع مواد خواهد بود تا اطمینان حاصل شود که در طی فرآیند نماشویی هیچ گونه آسیبی به وجود نمی آید. همچنین ممکن است مکان و عملکرد ساختمان دقیقا نحوه تمیز کردن نما را مشخص کند.

تمامی ساختمان ها نیاز به توجه یکسانی ندارند! موقعیت قرارگیری ساختمان ،عملکرد و شرایط جوی و جغرافیایی همگی در تعیین سطح تلاش برای تمیز کردن یک ساختمان جهت دستیابی به ظاهر مطلوب نقش خواهند داشت.

نحوه شستشوی نما ساختمان های شیشه ای :

  • برای تمیز کردن نماهای شیشه ای ، یک ماده شوینده طبیعی یا یک محصول تمیز کننده مناسبی را به آب اضافه کرده و با هم مخلوط کنید.
  • پارچه و یا دستمال های مخصوص شیشه را داخل این مخلوط فرو برده و آب اضافه آن را بگیرید!
  • دستمال را به آرامی بر روی شیشه بکشید.
  • برای لکه های چرب ، الکل ایزوپروپیل یا استون را با پارچه ای نرم و تمیز بر روی سطح شیشه ای بکشید.
  • برای از بین بردن سایر لکه ها ، آن ناحیه را به آرامی با اکسید سریم پاک کنید.
  • ناحیه را کاملا بشویید و مراحل فوق را تکرار کنید تا کل نمای ساختمان تمیز شود.

نحوه نماشویی نما سنگی :

  1. برای شستشوی نما ساختمان های سنگی ، اندکی سرکه و یا صابون ظرفشویی را داخل آب گرم بریزید تا یک محلول شوینده ملایم ایجاد شود.
  2. یک تکه ابر و یا فرچه را داخل این محلول کرده و سپس آن را فشار دهید تا محلول های اضافی از آن خارج شوند.
  3. سنگ را با فرچه بتراشید و سپس منطقه را با آب تمیز بشویید تا از شر باقی مانده صابون خلاص شوید.
  4. به منظور دستیابی به نتیجه مطلوب ، می توانید از فرزهای مخصوص با سری پولیش استفاده کنید و با سرعت ملایم روی سطح بکشید تا مناطق مورد نظر تمیز شوند.
  5. شستشو نما ساختمان را تا زمانی که کل منطقه تمیز شود تکرار کنید.

رایج ترین مزایای نماشویی نما :

  • محافظت در مقابل عناصر طبیعی
  • بهبود بهره وری انرژی
  • حفظ شفافیت بصری
  • استفاده بهینه از نفوذ و تصفیه نور طبیعی
  • راهی موثر و مقرون به صرفه برای نوسازی ساختمان های تاریخی
  • افزایش ارزش ملاک

نماشویی نما

متداول ترین متدهای شستشو نما ساختمان :

شرکت های نماشویی نما از متدهای زیر برای شستشوی نما ساختمان و حفظ نما استفاده می کنند :

  • آب = با استفاده از جریان آب پرفشار ، خاک و کثیفی شل شده و از بین می روند. سپس با استفاده از فرچه می توانید کثیفی ها را خراشیده و یا با استفاده از آب با فشار 400psi آبکشی کنید. این روش اغلب برای آجرهای لعاب سنگ آهک استفاده می شود.
  • شستشو نما ساختمان با آب با فشار بالا = هر گونه جرم و کثیفی را با آب با فشار بالا از بین ببرید. این متد برای نماهای آجری ، سنگی و بتونی ایده آل می باشد که به طور موثری رنگ های آلی و جوی را از بین می برد.
  • نماشویی به روش شیمیایی = لکه ها با استفاده از محصولات شیمیایی مانند پاک کننده های اسیدی ، حلال های آلی ، پاک کننده های قلیایی و مواد شوینده بدون لایه حل می شوند. پس از حل شدن لکه ها ، آنها را شستشو دهید.
  • روش ساینده = نواحی بیرونی زیر لایه ها که دارای لکه هستند ، به راحتی و کاملا با این روش از بین می روند. این متد برای نماهای آجری ، بتونی و سنگی ایده آل هستند.

شستشوی نمای ساختمان با استفاده از طناب :

با داشتن درک کامل از نماشویی با طناب ، تجهیزات مورد نیاز ، داشتن آموزش و مهارت های لازم ، خطرات و روش های جایگزین برای شستن نما می توانید مشخص کنید که آیا این انتخاب مناسبی برای شستن نما است یا خیر! در ابتدا باید بدانیم نماشویی با استفاده از طناب چیست ؟ در این روش با استفاده از طناب و سایر تجهیزات مخصوص می توانید به پنجره های ساختمان های بلند دسترسی داشته باشید. مهمترین مزیت دسترسی با طناب نسبت به سایر روش های کار در ارتفاع این است که می توان کار را به سرعت و بی خطر با کمترین میزان تاثیر بر کارکنان ساختمان و سایر ساختمان های مجاور انجام داد. عدم نیاز به نصب داربست معمولا باعث می شود تمیز کردن پنجره با دسترسی به طناب یکی از موثرترین راه حل ها باشد.

طیف گسترده ای از ساختمان ها با استفاده از تکنیک دسترسی با طناب تمیز می شوند. این شامل بلوک های اداری بلند مانند آسمان خراش های شهری ، کارخانه ها و سایر ساختمان های تجاری ، بلوک های آپارتمانی ، مراکز خرید ، ساختمان های تاریخی ، ساختمان های دانشگاه ها ، مدارس ، بیمارستان ها و سایر ساختمان های بخش دولتی است. اگرچه این روش مزایای بسیار زیادی دارد ، راه حل های جایگزین دیگری همچون موارد ذکر شده در لیست زیر برای شستشوی نما ساختمان ها وجود دارد :

  • استفاده از دستگاه فشار آب قوی
  • استفاده از دستگاه فشار آب ضعیف
  • استفاده از دستگاه شن پا ( دستگاهی که شن را با فشار همراه با آب یا باد پرتاب می‌ کند و با آن سطوح فلزی یا سنگی و غیره را تمیز یا روتراشی می ‌کنند و یا روی شیشه نقش می ‌اندازند )
  • بخار آب گرم
  • استفاده از مواد شیمیایی
  • استفاده از سودا
  • استفاده از اسفنج

شستشوی نمای ساختمان

نمای سازه ها از مصالح مختلفی همچون آجر ، سفال ، گرانیت ، سنگ مرمر ، ماسه سنگ ، سنگ آهک ، سنگ قهوه ای ، واحدهای سنگ تراشی بتونی ، سیستم های دیواری پرده شیشه ای ، سیستم های عایق بندی بیرونی ( EIFS ) و بتون پیش و غیره ساخته شده اند. ممکن است به دلایل زیادی همچون موارد ذکر شده در لیست زیر آسیب های جدی به نمای ساختمان وارد شود :

  1. عدم نگهداری و نماشویی به موقع
  2. انجماد و یا ذوب شدن
  3. آلودگی هوا
  4. طراحی نامناسب
  5. رطوبت
  6. جا به جایی حرکت سنگ نما

نماهای سنگی نسبت به محیط بسیار حساس هستند. به همین دلیل است که باید به مرور زمان ، هر چند وقت یکبار نمای سنگی ساختمان ها را بررسی کنید زیرا قرارگیری در معرض نور خورشید ، گرما و سرما ، باران های اسیدی و وزش بادهای شدید اجزای تشکیل دهنده نما را از بین می برد. آب بندی نمای سنگی از اجزای نما و رنگ آن ها محافظت می کند. علاوه بر این ، آب بندی سنگ نمای خارجی از ورود مواد آلاینده به منافذ سنگ ها و لکه دار شدن آن ها جلوگیری می کند. همچنین باعث جلوگیری از جذب موادی می شود که می تواند باعث خراب شدن سنگ شود. آب بندی سنگ نما باعث می شود تمیز کردن آن ساده تر شود. همانند سایر سطوح بیرونی ، گرد و خاک و کثیفی به مرور روی سنگ نما نشست کرده و ظاهر آن ها را خراب می کند.

تجهیزات مورد نیاز شستشو نما ساختمان :

نماهای شیشه ای نیاز به شستشوی منظم و مداوم دارند. روش های دسترسی و تجهیزات مرتبط برای نماشویی نما متفاوت هستند. اگر دسترسی به یک پنجره آسان نباشد ، توصیه می شود از ابزارهای مختلفی استفاده کنید.

  • شستشوی نما ساختمان با نردبان
  • داربست : صفحه ای موقت که روی یک سطح دیگر قرار گرفته و کارگران می توانند به جای آویزان شدن از طناب بر روی آن بایستند
  • گهواره یا سکوی معلق : برخلاف داربست ها به سطح پایین یا زمین ثابت نیستند ، بلکه با یک بند به بالا وصل شده اند. این سکوها کارگر را به صورت دستی و یا با موتور بالا و پایین می برند.
  • سکوی کار هوایی : سکوهای مرتفعی هستند که کارگران می توانند روی آن بایستند.

مزایای شستشو نما ساختمان شرکت آس :

ایجاد فضای کاری کاملا تمیز

نماشویی باید به صورت عمیق انجام شود. تمیز نگه داشتن اداره تا حدی سطحی است. شما باید کل ساختمان خود را تمیز نگه دارید. این کار به قدری دشوار است که حتما باید توسط متخصصین حرفه ای انجام شود ، زیرا کار ساده ای نیست و ممکن است خطرناک باشد. مدیران ساختمان باید با هماهنگی ها لازم ، اجرای این کار را به شرکت های حرفه ای بسپارند تا فضایی تمیز برای کارمندان فراهم گردد.

صرفه جویی در هزینه

عدم همکاری با شرکت های حرفه ای به معنای ریسک کردن هزینه هنگفت است. بدون تعمیر و نگهداری مناسب ، سرانجام نمای ساختمان آسیب می بیند و تعمیر آنها به معنای سرمایه گذاری زیادی است. به همین دلیل توصیه می شود نسبت به نماشویی نمای ساختمان توسط تیم حرفه ای آس اقدام کنید تا در هزینه های اضافی صرفه جویی شود!

بهبود نظافت و سلامتی

نمای ساختمان های کثیف محلی برای پرورش میکروب ها می باشد. در صورت عدم مراقبت ، بیشتر این میکروب ها می توانند باعث ایجاد مشکلات عظیمی در سلامت شوند. تیم حرفه ای آس در خدمات شستشوی نما ساختمان این اطمینان را می دهند که ساختمان شما عاری از هرگونه مشکل بهداشتی است.

ایجاد تصوری درست از کسب و کار

در کسب و کارها ظاهر بسیار اهمیت دارد ، به ویژه ظاهر ساختمان ها! یک ساختمان مرتب و تمیز تاثیر مثبتی بر کسانی خواهد گذاشت که با شما تجارت می کنند. نماهای کثیف محیط کاری شما را از بین برده و از این رو بسیار مهم است که برای مدیریت نمای ساختمان خود ، شرکت های خدماتی حرفه ای نظافت نما را استخدام کنید.

منبع : خدمات نماشویی نما

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.