دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۰۳

سمپاشی موریانه

۱۷ بازديد

آیا آسیب هایی که موریانه ها وارد می کنند برای شما نگران کننده است ؟! نگران نباشید! شما تنها نیستید. برخلاف تصور عموم مردم ، موریانه ها خسارت های جدی وارد می کنند و صاحبان منازل هزینه های زیادی را برای درمان آن ها خرج می کنند. اولین قدم پیشگیرانه این است که موریانه ها را بشناسید. موریانه ها به ندرت از خاک ، لوله های گلی یا منابع غذایی خارج می شوند. اکثر مردم تا زمانی که دسته ای را مشاهده نکنند یا در هنگام ساخت و ساز با آسیب ها روبرو نشوند از داشتن موریانه اطلاع ندارند. برخی از راه های کشف موریانه در زیر ذکر شده است :

  • بررسی از طریق کاوش و قرار دادن چوب در معرض سوراخ های خالی
  • آشنایی با دسته های انواع موریانه ها ( گاهی اوقات مورچه ها با موریانه ها اشتباه گرفته می شوند )

موریانه ها به طور گسترده ای به عنوان یک آفت آسیب رسان در خانه یا محل کار شما در نظر گرفته می شوند. موریانه ها ( که بعضا به عنوان ” مورچه های سفید ” شناخته شده اند ) اگر توسط متخصصان واجد شرایط کنترل و سم پاشی موریانه بازرسی ، مدیریت یا درمان نشوند می توانند به سازه ساختمان آسیب های جدی وارد کنند. موریانه ها 24 ساعت در روز از چوب تغذیه خواهند کرد. این بدین معنا است که یک حمله موریانه می تواند به سرعت به یک مشکل اساسی تبدیل شود. از آنجا که حضور آنها به 120 میلیون سال پیش برمی گردد ، می توان نتیجه گرفت که بدون کمک متخصصین حرفه ای از بین بردن آنها بسیار دشوار خواهد بود.

موریانه ها، حشرات چوبخوار کوچک ( با ابعاد: 4 تا 15 میلی متر ) که به راحتی در کلنی ها زندگی می کنند. آنها بدن بسیار نرمی دارند و در بین حشرات اجتماعی هستند. همانطور که رفتار اجتماعی نشان می دهند ، طبقات مختلفی در سیستم خود دارند. آنها موفق ترین گروه حشرات روی زمین هستند. آنها همچنین گروه کارگری موریانه‌ ها را دارند که هدف اصلی آن جمع‌ آوری غذا ، ذخیره‌سازی غذا ، ساختن لانه و نگهداری از آن برای بقیه موریانه‌ها است. منبع اصلی غذای آن‌ ها چوب‌ ها هستند ، بنابراین در بین از بین بردن مبلمان چوبی تواناترین منبع غذایی آنها هستند. بیشتر موریانه ها را می توان در مکان های تاریک خانه یا محل کار ما پیدا کرد. آنها می توانند بسیار دور از لانه خود ، تا 100 متر سفر کنند. بیشتر، آنها در تاریکی برای جستجوی غذا سفر می کنند بنابراین پیدا کردن لانه آنها بسیار سخت تر است. آنها از گوشه های تاریک اتاق ما ، شکاف های دیوارهای ما برای پنهان شدن استفاده می کنند. آنها لانه های خود را در تپه های خاکی دارند که یافتن و تخریب آن سخت تر است.

با داشتن سال ها تجربه در زمینه سم پاشی انواع حشرات و موریانه ها ، متخصصین آس با استفاده از بهترین مواد و جدیدترین تکنولوژی ها خدمات سم پاشی حرفه ای ارائه می دهند. سم پاشی موریانه شرکت آس دارای 1 سال گارانتی می باشد و در صورت مشاهده هر کدام از حشرات در زمان کمتر از 1 سال سم پاشی به صورت رایگان صورت می پذیرد و تنها هزینه اندکی بایت خرید سم دریافت می گردد. توجه داشته باشید که سم پاشی می بایست توسط شرکت های دارای صلاحیت از وزرات بهداشت و یا وزارت کشاورزی صورت پذیرد و در غیر این صورت ممکن است در اثر سهل انگاری و عدم دانش کافی در استفاده سموم مختلف خطراتی برای ساکنین ایجاد شود. در صورت تمایل به اطلاع از قیمت خدمات سم پاشی همین حالا با ما تماس بگیرید.

خدمات مختلف کنترل موریانه بر اساس گونه های موریانه شناسایی شده به مشتری توصیه می شود. به عنوان مثال یک راه حل از بین بردن این حشرات طعمه گذاری و نظارت بر آن هاست. سرویس طعمه گذاری و نظارت بر موریانه های ما شامل قرار دادن استراتژیک ایستگاه های طعمه در خاک اطراف سازه و داخل سازه ای است که وجود موریانه ها مشخص شده است. در روشی دیگر از محلول های مخصوص سمپاشی استفاده می شود.

انواع خدمات سم پاشی موریانه ها :

از بین بردن موریانه ها به روش غیرشیمیایی

برخی از راه های دور نگه داشتن موریانه ها شامل استفاده از حشره کش ها نیست. مثلا :

  • یکی از این روش ها استفاده از موانع فیزیکی است که معمولا در حین ساخت و ساز جاساز می شود.
  • تحقیقات انجام شده نشان داده است که مش فلزی و ماسه های دارای اندازه های خاص به عنوان موانع فیزیکی موثر عمل می کنند.
  • عوامل کنترل بیولوژیکی ( نخسانه – از شاخه‌ Nemata ـ معمولا از کرم ‌های انگلی هستند و قارچ ها ) تاثیر به سزایی در از بین بردن موریانه ها دارند.

از بین بردن موریانه ها به روش شیمیایی

قبل از اینکه یک شرکت بخواهد اقدامات خاصی جهت سم پاشی موریانه ها انجام دهد ، باید مطالعات مربوط به سموم دفع آفات را بررسی کند تا مشخص شود خطرات نامعقولی برای سلامتی انسان یا محیط زیست ایجاد نمی کند. پس از اتمام تصمیم گیری و انجام تحقیقات کافی ، باید مطابق برچسب و دستورالعمل ذکر شده روی محصول پیش بروید. سموم دفع آفاتی که برای پیشگیری یا درمان هجوم موریانه ها استفاده می شود ” موریانه کش ” نامیده می شوند و باید توانایی ایجاد حفاظت ساختاری را داشته باشند. در اکثر موارد ، استفاده از موریانه کش فقط توسط یک متخصص آموزش دیده آفات می تواند به درستی انجام شود. برخی از سموم قابل استفاده به شرح زیر هستند :

  • موریانه کش های مایع قابل استفاده در خاک
  • طعمه های موریانه
  • مصالح ساختمانی آغشته به موریانه کش

متداول ترین روش برای درمان هجوم موریانه ها ، روش ایجاد موانع اعمال شده توسط خاک است. در صورت انجام نادرست ، این روش های درمانی می توانند باعث آلودگی خانه و چاه های آب آشامیدنی اطراف شوند و از موریانه ها محافظت نمی کنند. به همین دلیل ، استخدام یک متخصص مدیریت آفات که دارای مجوز و آموزش های لازم برای اقدامات احتیاطی مناسب است ، بسیار حائز اهمیت می باشد. اول از همه باید بدانیم که بسیاری از ما به عنوان صاحب خانه و مستاجرین می توانیم با انجام از اقدامات پیشگیرانه از جمله رعایت بهداشت و اقدامات مناسب نگهداری از منازل ، آفات خانگی را کنترل کنیم. با این حال ، برخی از آفت زدگی ها ممکن است گسترده باشد ، یا کنترل یک آفت خاص ممکن است دشوار باشد ، که در چنین شرایطی به خدمات سم پاشی موریانه یک شرکت کنترل آفات نیاز خواهید داشت!

نشانه های حضور موریانه ها :

  1. وجود برجستگی هایی در کف زمین چوبی : مناطق تاریک و یا وجود برجستگی هایی بر روی کف زمین نشان دهنده تغذیه موریانه در داخل یا پایین باشد.
  2. چوب های توخالی و یا آسیب دیده
  3. پس از ازدحام ، معمولا بال های موریانه ها روی زمین ریخته می شود. همچنین ممکن است چندین موریانه مرده سیاه یا قهوه ای پیدا شود.
  4. ایجاد تونل : موریانه ها با ایجاد تونل هایی به منبع غذایی خود متصل می شوند.

دور از چشم بودن حشرات بدین معنا نیست که آن ها وجود ندارند! آفات خانگی مانند مورچه ها ، سوسک ها و حتی موریانه ها می توانند بسیار آزار دهنده باشند – آنها می توانند تهدیدی برای سلامتی شما محسوب شوند. کنترل آفات از طریق شرکت حرفه ای آس آرامش خاطر را در کمک به محافظت از خانه شما در حال حاضر و در آینده فراهم می کند. مهم نیست که در چه فصلی از سال هستید! همیشه باید سعی کنید حشرات و آفت ها را از منزل خود دور نگه دارید و این کار یکباره اتفاق نمی افتد. تکنسین های آس از بالا تا پایین و بیرون و داخل ساختمان محل کار و یا زندگی شما را برای از بین بردن آفت های احتمالی بازرسی می کنند. ما محیط ساختمان شما را با مواد مناسب سمپاشی خواهیم کرد و همه موریانه های قابل دسترسی و لانه های آن ها را از بین خواهیم برد و از ایمن ترین روش های موجود استفاده خواهیم کرد و با از بین بردن شکاف ها و درزها و محل عبور و مرور آن ها ، تمام تلاش خود را برای از بین بردن آن ها می کنیم.

عوامل موثر در تعیین هزینه سمپاشی موریانه

  • سایز خانه : اندازه خانه شما یکی از عوامل اصلی است که بر تعیین هزینه کنترل موریانه ها تاثیر می گذارد. قیمت خدمات سم پاشی موریانه اغلب بر اساس تصاویر خطی خانه محاسبه می شود. این تا حدی به این دلیل است که خانه های بزرگتر ممکن است به زمان و مصالح بیشتری برای مقابله کامل با تهدیدات موریانه نیاز داشته باشند. بازرسی و درمان خانه های بزرگتر بیشتر طول می کشد ، بنابراین هزینه بیشتری برای هزینه کار خواهید پرداخت زیرا متخصص موریانه قبل از درمان موریانه ها را تشخیص می دهد ، در مواردی که موریانه ها مشاهده شده اند ، درمان را اعمال می کند و بررسی می کند که بعد از آن با خیال راحت از بین رفته است. برای درمان آلودگی ها ، خانه های بزرگتر ممکن است به ابزار و مواد بیشتری برای از بین بردن موریانه نیاز داشته باشند ، که در هزینه سمپاشی تاثیرگذار است.
  • نوع موریانه : یکی دیگر از عوامل مهم در تعیین هزینه سم پاشی ، نوع موریانه های موجود در منطقه است. انواع مختلف موریانه ها ویژگی های متفاوتی دارند که ممکن است بر درمان یا اقدامات پیشگیرانه توصیه شده تاثیر بگذارد. به عنوان مثال ، کلنی های موریانه زیرزمینی بسیار بزرگتر هستند و اغلب با طعمه درمان می شوند ، در حالی که برای موریانه های چوب خشک ، که جمعیت کمتری دارند ، ممکن است بخور مقیاس کوچک یا درمان مستقیم ترجیح داده شود. این عوامل هزینه های مربوط به صاحب ملک را افزایش یا کاهش می دهد.
  • اندازه و دامنه آلودگی : آلودگی های بزرگتر نیاز به تلاش بیشتری برای درمان دارد که در هزینه سمپاشی موریانه نیز تاثیرگذر خواهد بود. برای اطمینان از اینکه یک هجوم بزرگ به طور کامل درمان شده است ، یک متخصص کنترل موریانه احتمالا باید چندین نوع یا دور درمان را اعمال کند ، از یک روش درمانی شدیدتر استفاده کند ، خانه را برای گروه های ثانویه بازرسی کند و کارهای پیگیری را انجام دهد. تا ببینیم موریانه ها از بین رفته اند یا خیر! در مقابل ، اگر موریانه ها را زودتر و قبل از ایجاد گروه های بزرگ به دست آورید ، یک شرکت کنترل موریانه ممکن است بتواند یک درمان مستقیم ساده را با هزینه کم اعمال کند و از برخی اقدامات پیشگیرانه ارزان برای جلوگیری از آلودگی های آینده استفاده کند.
  • روش درمان : برخی از آلودگی های موریانه ای نیازمند رویکردهای فشرده ای هستند که می توانند قیمت بالاتری داشته باشند. سمپاشی به روش های شیمیایی و طعمه ها معمولا هزینه های کمتری برای کنترل موریانه دارند ، زیرا اغلب می توانند به راحتی و در مقیاس نسبتا کوچک انجام شوند. در سوی دیگر طیف ، هر روشی که شامل چادر زدن باشد بسیار گران تر خواهد بود. یک متخصص حرفه ای بهترین قضاوت خود را بر اساس عوامل خاص خانه و منطقه انجام می دهد ، اما از آنجا که روش های متعددی برای درمان موریانه وجود دارد ، ممکن است بتوانید رویکرد مقرون به صرفه تری را دریافت کنید ، البته اگر هزینه اصلی ترین نگرانی شما باشد.
  • موقعیت جغرافیایی : مکان خانه شما همچنین ممکن است در هزینه سم پاشی موریانه یا طرح پیشگیری نقش داشته باشد. یکی از دلایل اصلی این امر این است که خطر برخورد با موریانه در مکان های مختلف متفاوت است. موریانه ها محیط های گرم و مرطوب را ترجیح می دهند ، بنابراین شهرهای جنوبی با آب و هوایی گرم بیشترین و شدیدترین هجوم موریانه را دارند. اگر در چنین مکان هایی زندگی می کنید که موریانه ها یک تهدید رایج هستند ، ممکن است مجبور شوید هزینه های زیادی را برای سم پاشی موریانه پرداخت کنید زیرا هجوم آن ها شدیدتر خواهد بود. اینجاست که باید به شرکت های معتبر سمپاشی موریانه در تهران ، همچون شرکت آس اعتماد نمایید.
انواع مختلف موریانه
انواع مختلف موریانه

برای آلودگی فعال ، تیم آس پیشنهاد می کند که از یک شرکت خدمات کنترل آفات برای انجام کار موریانه های زیرزمینی (زمینی) استفاده کنید. عوامل زیادی به ویژه ساخت و ساز خانه ( اسلب یا زیرزمین ) ، بر روش درمان تاثیر می گذارد. اگر مصمم به درمان آلودگی فعال و از بین بردن موریانه هستید ، قبل از شروع با ما تماس بگیرید! موریانه کش های حرفه ای و سیستم های طعمه موریانه برای کمک به روند درمان وجود دارد. وجود ازدحام ها یا بال های ریخته شده آنها تقریبا همیشه نشان دهنده فعالیت موریانه است. بازرسی کامل موریانه به معنای یافتن لوله های پناهگاه در معرض دید و چوب آسیب دیده است. به طور کلی ، موریانه های زیرزمینی در سطح زمین یا نزدیک به آن یافت می شوند. با این حال ، در مناطق گرمتر کشور گاهی اوقات آنها در بالای سطح طبقه اول رخ می دهند. قبل از تماس با تکنسین های شرکت آس جهت انجام امور سم پاشی موریانه بهتر است موارد زیر را بررسی کنید :

  • هرگونه ساخت و ساز چوبی در زیرزمین
  • تمامی طاقچه ها ، طبقات فرعی ، تیرچه ها ، پایه های تکیه گاه ، پایه های تکیه گاه ، قاب پنجره های زیرزمین ، چوب زیر ایوان ها
  • به مکان های بتونی همچون پله ها ، ایوان ها یا دال ها توجه کنید
  • بررسی تمامی بلوک های توخالی ، ترک های سیمانی یا آجری ساخت و ساز و درز انبساط
  • بررسی هر گونه چوب ضایعاتی در قسمت بیرونی ، کنده درختان قدیمی ، پایه نرده ها و قاب های بیرونی پنجره های زیرزمین

راه های پیشگیری از هجوم موریانه ها

  • چوب بیرونی باید حداقل 6 اینچ از سطح زمین بالاتر باشد
  • در فضای باغ ها الوارهای منظره را می توان با جایگزین های غیر چوبی جایگزین کرد
  • موریانه ها مانند خاک مرطوب ، رطوبت اطراف فونداسیون را کاهش می دهند : پوشش گیاهی متراکم را که در برابر سایدینگ و فونداسیون رشد می کند ، کاهش دهید یا از بین ببرید. بوته های ضخیم و پوشش گیاهی می توانند رطوبت را به دام بیاندازند و همچنین بررسی موریانه ها را دشوار کنند

اگر موریانه های چوب خشک در منطقه شما رایج هستند ، می توانند از شکاف های ریز وارد شوند. هر تعداد شکاف در ساختار خود را که می توانید پیدا کنید ، بررسی و مهر و موم کنید. به تخته های تزئینی اطراف درها و پنجره ها توجه ویژه ای داشته باشید.

آیا موریانه به اموال شما آسیب وارد می کند؟

اولین قدم برای سم پاشی و یا از بین بردن موریانه ها ، تشخیص علائم موریانه است. اگر هر نوع ماده گل مانندی را که روی چوب ، خاک اره و حباب های رنگ ظاهر می شود ، به راحتی می توانید این مشکل را تشخیص دهید. اگر هجوم موریانه ها به موقع کنترل نشوند ، ممکن است آسیب بزرگی به ساختار ساختمان شما وارد کنند. با این حال ، ما به عنوان یک شرکت حرفه ای سمپاشی موریانه در تهران ، می توانیم با روش های پیشگیری و نابودی خود به شما کمک کنیم تا اموال خود را از موریانه ها در امان نگه دارید. برای جلوگیری از هجوم موریانه از یکی از رایج ترین روش های پیشگیری از موریانه استفاده می کنیم ، یعنی ایجاد سد شیمیایی در اطراف ساختمان ها برای از بین بردن موریانه ها. همچنین خاک اطراف ورودی مشترک را با آفت کش های مایع درمان می کنیم که اگر موریانه ها از همان مسیر برای ورود استفاده کنند ، از بین می روند. این روش ها ، روش های سریع تری برای کنترل موریانه ها هستند. ما همچنین از طعمه ها و تله های موریانه استفاده می کنیم که برای مسموم کردن موریانه ها استفاده می شود. این روش معمولا آهسته است اما به اندازه روش شیمیایی تصفیه خاک موثر است.

مبارزه با آفات موریانه یکی از خدماتی است که توسط تیم حرفه ای شرکت آس به مشتریان ارائه می شود. یکی از رایج‌ ترین و ماندگارترین آفت‌ هایی که در خانه‌ ها دیده می‌ شود موریانه است. موریانه می تواند به طور مستقیم به سلامت ما آسیب برساند. بنابراین ، کنترل آفات موریانه در خانه ، محل کار و مکان های دیگر نیز مورد نیاز است. ما متخصصانی را استخدام کرده‌ ایم که تجربیات طولانی در مورد کنترل موریانه دارند. بنابراین اگر گوشه ای از خانه شما آلوده به موریانه است ، فراموش نکنید که با ما تماس بگیرید و خانه خود را عاری از موریانه کنید.

منبع : سمپاشی موریانه

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.