استراتژی زمان مصرف مکمل های بدنسازی

۱۳ بازديد

با داشتن برنامه زمانی سیستماتیک و هماهنگ در مصرف مکمل ها ، خیلی راحت به اهداف خود دست خواهید یافت. حفظ کالیبر ( گنجایش ) بالایی از آمادگی جسمانی نیاز به تمرین زیادی دارد. هنگامی که تعیین کنید چه مقدار زمان برای آماده سازی غذا ، انجام تمرینات ورزشی ، خوردن و خوابیدن صرف می کنید ، متوجه خواهید شد که دیگر زمان و انرژی کافی برای انجام کارهای دیگر نخواهید داشت. پس چگونه می توانید تلاش های خود را برای به دست آوردن بزرگترین دستاوردها به حداکثر برسانید ؟ پاسخ این سوال ساده است : یک برنامه سیستماتیک و هماهنگ برای رژیم غذایی روزانه و مصرف مکمل های خود تنظیم کنید. اگر به صورت کاملا تصادفی مکمل های خود را مصرف می کنید ، بنابراین تلاش های شما برای بهبود آمادگی جسمانی کاملا بیهوده می باشد. ما در این مقاله سعی کرده ایم استراتژی بهترین زمان مصرف مکمل های بدنسازی را از لحاظ علمی برای شما توضیح دهیم.

زمان مصرف مکمل های بدنسازی : صبح زود ( بیدار شدن )

پس از یک خواب عمیق 8 الی 10 ساعته در طول شب ، بدن شما در حالت گرسنگی قرار داشته و عضلاتی را که به سختی به دست آورده اید را تجزیه می کند تا از مواد مغذی آن استفاده کند. بلافاصله پس از بیدار شدن باید یک آمینو اسید بخورید تا از فرآیند کاتابولیسم ( مجموعه واکنش هایی که در بدن موجب تخریب می شوند و مواد غذایی ، سلول ها و بافت ها را تخریب می کنند ) جلوگیری کرده و عضلات خود را برای رشد آماده کنید.

پروتئین وی ایزوله :

پروتئین وی ایزوله یکی از خالص ترین انواع پروتئین محسوب می شود که دارای خاصیت دسترسی زیستی ( میزان سرعت ورود دارو به دستگاه گردش خون و بافت‌ ها یا اندام ) بالایی بوده و به طور طبیعی حاوی بالاترین سطوح آمینو اسید های زنجیره ای شاخه ای است و دارای مشخصات کامل اسید آمینه ها می باشد.

آمینو اسیدهای زنجیره ای :

نام این دسته از مکمل های بدنسازی به دلیل ساختار زنجیره ای آن ها است. سه آمینو اسید ضروری لوسین ، ایزولیسین و والین برای چندین دهه است که در میان بدنسازان و ورزشکاران بسیار محبوب می باشد. BCAAs ” مولکول های انتقالی ” را فعال می کند که باعث افزایش سنتز پروتئین و ریکاوری و نهایتا بهبود سیستم ایمنی بدن می گردد.

بهترین زمان مصرف مکمل های بدنسازی : موقع صرف غذا ( جذب و کاتالیز )

نحوه مصرف مکمل بدنسازی مولتی ویتامین ها :

ویتامین ها از طریق کاتالیز کردن فرآیندهای حیاتی بدن ، از سلامت کلی حمایت می کنند. به عنوان مثال ویتامین C به عنوان آنتی اکسیدان قوی عمل می کند ، ویتامین های B برای ایجاد مسیرهای تولید انرژی ( متابولیک ) و بازسازی و ترمیم سلول ها ضروری هستند و مواد معدنی به حفظ عملکرد طبیعی سلول ها کمک می کنند. از آنجایی که ورزشکاران تمایل دارند رژیم های غذایی بسیار سخت را دنبال کنند ، مصرف مولتی ویتامین ها هر گونه کمبود مواد مغذی ضروری را جبران می کند. علاوه بر این ، تمرینات سنگین برای کاتالیز کردن واکنش های متابولیکی نیاز بیشتری به ویتامین و مواد معدنی دارند.

ویتامین D :

ویتامین D جذب کلسیم در بدن را افزایش می دهد و استخوان ها را قوی نگه می دارد. همچنین به کاهش چربی بدن ، افزایش قدرت عضلات و بهبود رشد عضلانی کمک شایانی می کند. ویتامین D به منظور بهبود انقباض عضلانی و افزایش سنتز پروتئین به گیرنده های سلول های عضلانی متصل می شود. مطالعات اخیر نشان می دهد که کمبود ویتامین D در آمریکای شمالی رایج است و در ورزشکاران تشدید می شود. هنگامی که پوست در معرض نور خورشید قرار گیرد ( با تبدیل کلسترول به ویتامین D ) ، قادر به تولید ویتامین d می باشد. با این حال ، مکانیسم دریافت ویتامین d بستگی به فصل و عوامل زیاد دیگری دارد.

زمان مصرف مکمل های بدنسازی : پری ورک اوت 

این بهترین زمان برای آماده سازی بدن در انجام تمرینات فیزیکی است. زمان مصرف مکمل های بدنسازی اگر درست باشد ، اطمینان حاصل می کند که شما یک محیط داخلی مناسب برای انجام تمرینات ورزشی سنگین از ابتدا تا انتهای تمرین را تنظیم کرده اید ، از این رو موفقیت های طولانی مدت پری ورک اوت ها شکل می گیرد. در واقع ، بهترین پری ورک اوت ها هر آن چه را که نیاز دارید در یک محصول برای شما فراهم می کنند. اگر از یک مکمل پری ورک اوت استفاده می کنید ، حتما مطمئن شوید که تمامی مواردی را که در لیست زیر برایتان توضیح می دهیم را شامل باشد. مکمل های زیر انرژی زیاد و متابولیسم برای انجام تمرینات ورزشی شما را فراهم می کنند.

کافئین :

اگر چه کافئین یک محرک سیستم عصبی مرکزی است ، اما بر روی سطح انرژی نیز تاثیر می گذارد. بسیاری از تحقیقات نشان می دهد که مکمل های پری ورک اوت کافئین باعث کاهش دردهای عضلانی و افزایش هشیاری و تمرکز می گردد. به همین ترتیب ، بسیاری از افراد متوجه شده اند مصرف مکمل کافئین به افزایش شدت و حجم تمرینات کمک کرده و نهایتا منجر به افزایش حجم عضلات می گردد.

بهترین زمان مصرف مکمل های بدنسازی آمینو اسید BCAA :

مصرف مکمل پری ورک اوت BCAA سطح آمینو اسید خون شما را بالا برده و در نتیجه کار شما تاثیر به سزایی خواهد داشت. مصرف BCAA قبل از شروع تمرین منجر به کاهش خستگی شده و نهایتا شما از ابتدا تا انتهای تمرین می توانید با تمام قدرت و انرژی تمرین کنید.

زمان مصرف مکمل های بدنسازی : بعد از اتمام تمرین ( استراحت ، بازسازی و ریکاوری )

در این حالت شما خسته اید ، عضلات شما نیاز شدیدی به مواد غذایی دارد و آماده دریافت و جذب مواد مغذی می باشد. دوره بعد از اتمام تمرین یکی از مهم ترین فرصت ها برای به حداکثر رساندن رشد و ریکاوری است. برخلاف نوشیدنی های قبل از تمرین ، باید بلافاصله پس از اتمام تمرین ، یک نوشیدنی بعد از تمرین بنوشید. ممکن است لازم باشد دو بطری شیکر مختلف را با خود حمل کنید-یکی برای نوشیدنی های قبل از تمرین و در حین تمرین و دیگری برای مکمل های بعد از تمرین. مکمل های بعد از تمرین طوری به گونه ای طراحی شده اند که هر آنچه را بدن بعد از اتمام تمرین نیاز دارد در سریع ترین حالت ممکن تامین کند.

پروتئین وی ایزوله :

پروتئین وی یکی از ایده آل ترین منابع پروتئین است ، زیرا در هر ساعت حدود 8 الی 10 گرم وی جذب می شود. بنابراین 20 الی 40 گرم شیک سطح آمینو اسید را سریعا افزایش داده و تا 2 الی 4 ساعت این سطح را بالا نگه می دارد. پروتئین وی سطح انسولین آنابولیک را بهتر از سایر پروتئین ها افزایش می دهد. این کار باعث حرکت گلیکوژن و مواد مغذی به عضلات خسته شده که نهایتا باعث ریکاوری سریع تر و بهتر می گردد.

کربوهیدرات

عملکرد کربوهیدرات های سریع هضم به شیوه ای ضد کاتابولیک عمل می کند. آنها به مبارزه با از دست دادن عضلات کمک می کنند و به ویژه برای قبل و بعد از تمرین مناسب هستند. ذرت مومی یک مکمل محبوب بدنسازی است. این یک منبع هضم سریع کربوهیدرات است و می توان آن را در طول تمرین و بعد از تمرین میل کرد.

بتا آلانین :

از آنجایی که مکمل بتا آلانین باعث ایجاد سطح کارنوزین عضلات در طول زمان می شود ، باید ذخایر بتا آلانین را بعد از اتمام تمرین پر کنید. این استراتژی اطمینان حاصل خواهد کرد که سطوح کارنوزین عضلات برای تمرین بعدی بالا خواهد بود.

زمان مصرف مکمل های بدنسازی : قبل از خواب ( مواد مغذی شبانه )

میسلر کازئین :

کازئین فراوان ترین پروتئین موجود در شیر گاو است. کازئین میسلر دارای توانایی منحصر به فرد در ایجاد ماده ژلاتین معده ، کاهش جذب و حفظ منبع پایدار آمینو اسید می باشد. تحقیقات اخیر نشان می دهد که یک وعده ساده از میسلر کازئین سطح آمینو موجود در خون را تا 7 ساعت حفظ می کند. این ویژگی منحصر به فرد میسلر باعث شده است تا آن یک مکمل ضد-کاتابولیک عالی محسوب شود ، که آمینو اسید مورد نیاز عضله سازی را در طول شب ( حتی زمانی که خواب هستید ) فراهم می کند.

منبع : استراتژی زمان مصرف مکمل های بدنسازی

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.