خدمات طراحی و اجرای فضای سبز باغ و حیاط خلوت

۲۲ بازديد

تیم حرفه ای و تخصصی شرکت آس قابلیت اجرای مناظری زیبا و چشم انداز ، محصولات با کیفیت ، طراحی حرفه ای و اجرای قابل اعتمادی در خدمات طراحی و اجرای فضای سبز دارند. با فضاسازی در محیط بیرون زندگی و کارتان ، می توانید سبک زندگی خود را بهبود بخشید. وقتی می خواهید حیاط خلوت خود را ارتقا دهید ، معمولا به کمک متخصصین جهت طراحی و نصب نیاز دارید. یک طراح باتجربه مهارت دارد که همه چیز باید در کجا قرار بگیرد و سالها وقت خود را صرف طرح بندی های قابل تصور کرده اند. آنها همچنین می دانند چه نوع گیاهانی در حیاط شما خوب رشد می کنند. تکنسین های آموزش دیده قابلیت نصب و نگهداری و اجرای صحیح فضای سبز را دارند. با این حال ، نصب کنندگان فقط چشم انداز شخص دیگری را اجرا می کنند ، نه فقط یک طرح عالی و زیبا! از این نظر ، ارتقاء فضای سبز شرکت و یا خانه شما مانند بازسازی عمده خانه شما است – شما به یک معمار یا طراح نیاز دارید که به شما در تصمیم گیری کمک کند و سپس یک پیمانکار برای ساخت و نصب همه چیز.

بیایید با دو قاعده شروع کنیم که می تواند روند طراحی و اجرای فضای سبز باغ را آغاز کند ، سپس به سراغ دستورالعمل هایی بروید که در مقیاس بندی نسبت عناصر باغ و در نهایت انتخاب و استفاده از گیاهان مناسب کمک می کند. هنگام طراحی فضای سبز مسکونی ، مهمترین مرحله این است که یک طرح را روی کاغذ پیاده سازی کنید. ایجاد طرح جامع در وقت و هزینه شما صرفه جویی می کند و به احتمال زیاد منجر به طراحی موفق می شود. یک طرح جامع از طریق ” فرآیند طراحی ” ایجاد می شود: یک روش گام به گام که شرایط محیطی ، خواسته های شما و عناصر و اصول طراحی را در نظر می گیرد. هدف این است که ویژگی های طبیعی و دست ساز در حیاط خود را به منظره ای زیباشناختی ، کاربردی و پایدار از نظر محیط زیست سازماندهی کنید.

روند طراحی و اجرای فضای سبز باغ

به طور کلی پنج مرحله فرآیند طراحی و اجرای فضای سبز شامل موارد زیر است :

  1. انجام یک فهرست و تجزیه و تحلیل منطقه مورد نظر
  2. تعیین نیازهای مشتری
  3. ایجاد طرح و نمونه کاربردی
  4. توسعه طرح های طراحی مفهومی
  5. ترسیم یک طرح نهایی

سه مرحله اول الزامات زیبایی ، کاربردی و وابسته به باغبانی و گل کاری را برای طراحی ایجاد می کند. دو مرحله آخر سپس این الزامات را برای ایجاد طرح چشم انداز نهایی اعمال می کند. این فرآیند با فهرست برداری و تجزیه و تحلیل خاک ، زهکشی ، شرایط آب و هوایی و پوشش گیاهی موجود آغاز می شود. این یک مرحله مهم برای انتخاب و قرار دادن گیاه و تعیین فعالیت ها و عملکردهای خانواده است. این موضوع بسیار مهم است ، زیرا شرایط آب و هوایی مشابهی که روی گیاهان تاثیر می گذارد – دما ، رطوبت ، باران ، باد و نور خورشید – بر شما ، کاربر نیز تاثیر می گذارد. گام بعدی این است که لیستی از نیازها و خواسته های خود تهیه کرده و به کارفرما ارائه دهید – این به شما کمک می کند تا نحوه استفاده از حیاط و چشم انداز خود را تعیین کنید. تجزیه و تحلیل سایت و کاربران همچنین به شما کمک می کند تا موضوعی را برای فرم و سبک طراحی خود تعیین کنید. سپس نمودار عملکردی برای مکان یابی فضاهای فعالیت در سایت استفاده می شود و از این نمودار یک طرح مفهومی تهیه می شود. آخرین مرحله یک طرح نهایی است که شامل تمام سخت افزارها و جزئیات کاشت مورد نیاز برای نصب است. در طول فرآیند طراحی ، نکات مهم در طراحی فضای سبز زیر را باید در نظر بگیرید :

  1. بررسی شرایط محیط مورد نظر جهت انتخاب گیاهان مناسب و محل فعالیت
  2. تعیین خواسته ها و نیازهای کاربران
  3. برای کمک به تعیین اشکال و سازماندهی فضاها از یک قالب و / یا تم ساده استفاده شود
  4. ایجاد و پیوند فضاها با تعیین مناطق فعالیت و پیوند با عناصر
  5. در نظر گرفتن عملکرد گیاهان هم برای محیط و هم برای کاربر
  6. ساختاردهی کاشت با استفاده از تکنیک های توده بندی و لایه بندی
  7. قسمت های مهم مانند مناطق عبور و نقاط کانونی را تعیین کنید
  8. به جزئیات در مواد ، رنگ ها و بافت های سطح توجه کنید
  9. برای رشد و نگهداری گیاهان وقت بگذارید!
  10. با استفاده از شیوه های طراحی پایدار از منابع خود محافظت کنید
‍نکات مهم در طراحی فضای سبز
نکات مهم در طراحی فضای سبز

هزینه طراحی و اجرای فضای سبز باغ

اولین قدم در اجرای فضای سبز این است شما باید به این فکر کنید که باغ چگونه باید به نظر برسد ، چگونه استفاده می شود و چگونه برای بهبود اکوسیستم کوچک خود کار خواهید کرد. کاربرد فضای سبز را باید در نظر گرفت. این بدین معناست که ممکن است مکان هایی برای ورزش ، پیاده روی ، نشستن ، غذا خوردن ، گلکاری و هر کاری که می خواهید در فضا انجام دهید را بخواهید. بدیهی است که اهداف استفاده بیشتر در یک باغ کامل دخیل است. مورد دیگری که در تعیین اهداف فضاسازی مهم است ، مسئله اکوسیستم می باشد. به این ترتیب می خواهید سلامت باغ را بهبود بخشیده و بر محیط تمرکز کنید. تمامی مسیرها ، محل رفت و آمد ، محل کاشت گیاهان و قرارگیری ساختمان باید در یک طرح ترسیم گردد. حتی اگر فقط در کنار خانه شما چمن وجود دارد ، آن را در مقیاس بکشید. از خدمات آب و برق مانند خطوط گاز و آبیاری و سیمهای آبی استفاده کنید.

آگاهی کامل از منطقه مورد نظر جهت طراحی فضای سبز باغ!

فهرست دقیق و تجزیه و تحلیل منطقه برای تعیین شرایط محیطی برای رشد گیاه و بهترین استفاده از آن منطقه بسیار مهم است. مسائل مورد توجه شامل نوع خاک ، نقشه برداری و آب و هوای منطقه ای است. نوع خاک ، مواد مغذی و رطوبت موجود در گیاهان را تعیین می کند. همیشه بهتر است از گیاهانی استفاده کنید که در خاک موجود رشد کنند. توجه داشته باشید که اگرچه خاک را می توان اصلاح کرد ، اما اصلاح اغلب هزینه بر بوده و بیشتر اوقات بی اثر است. پوشش گیاهی موجود می تواند سرنخ هایی برای نوع خاک ارائه دهد. در جایی که گیاهان به خوبی رشد می کنند ، به شرایط خاک توجه کنید و از گیاهانی با نیازهای رشد مشابه استفاده کنید. توجه ویژه ای به مناطقی که گیاهان خوب عمل نمی کنند و هنگام انتخاب گیاهان جدید تنظیم کنید. نقشه برداری و زهکشی نیز باید مورد توجه قرار گیرد و تمام مشکلات زهکشی در طرح پیشنهادی اصلاح شود. یک طراحی خوب ، آب را از خانه دور کرده و مجددا به سایر مناطق حیاط هدایت می کند.

نگرانی های آب و هوایی با درجه حرارت شروع می شود : گیاهان باید بتوانند از دمای متوسط بالا و از همه مهمتر دمای متوسط پایین برای منطقه جان سالم به در ببرند. در طراحی فضای سبز الگوهای آفتاب / سایه ، میزان و مدت زمان قرار گرفتن در معرض آفتاب یا سایه خرد اقلیم ایجاد می کند. ثبت شرایط محل و پوشش گیاهی موجود در نقشه پایه محل اقلیم های خرد را در حیاط نشان می دهد. گیاهان معمولا در یک یا دو گروه از چهار گروه اقلیمی-آفتاب کامل ، سایه جزئی ، سایه و سایه عمیق قرار می گیرند. مهم است که به خاطر داشته باشید که الگوهای آفتاب / سایه با فصول مختلف و با گذشت زمان با بزرگتر شدن درختان تغییر می کند. توجه به شرایط موجود بر روی نقشه پایه دقیق هنگام فهرست بندی و بررس یمنطقه مورد نظر ضروری است. خدمات شهری مانند خطوط برق ، انبار فاضلاب ، آبهای زیرزمینی و برآمدگی سقف محل کاشت گل و گیاه را تعیین می کند. جهت نقشه برداری فضای سبز باید حتما با مهندسین باتجربه و کارآزموده همکاری کنید ، زیرا حدس زدن مکان مرزها می تواند یک اشتباه پرهزینه باشد.

کاربران معمولا شما ، خانواده شما ، حیوانات خانگی خانواده و بازدیدکنندگان هستید و هر یک نیازهای خاص خود را دارند. از این رو این نکات مهم در طراحی و اجرای فضای سبز باغ را باید در نظر گرفت :

  • در حال حاضر چگونه از حیاط استفاده می کنید
  • چگونه می خواهید از حیاط استفاده کنید
  • از نظر زیبایی ، می خواهید ظاهر آن چگونه باشد ؟
  • شیوه نگهداری و مراقبت شما از گیاهان چگونه است ؟
  • بودجه شما جهت طراحی و اجرای فضای سبز چقدر است ؟

بسیار مهم است که نحوه استفاده از حیاط را در نظر بگیرید. به عنوان مثال کدام ورودی توسط چه کسی استفاده می شود ؟ بچه ها کجا بازی می کنند و سگ معمولا کجا می دوند ؟ تفکر در مورد نحوه استفاده از حیاط و نحوه استفاده از حیاط در آینده ، نیاز به سازماندهی مجدد فضاهای قدیمی به فضاها و امکانات جدید را مشخص می کند. همچنین مهم است که وسایل نقلیه مورد استفاده خانواده خود را به خاطر بسپارید. مسیرهای رانندگی و پارکینگ فضای زیادی می گیرند. نگرانی های بودجه شامل مصالح ، هزینه های اولیه نصب و هزینه های نگهداری مداوم است. زمان و هزینه ای را که مایل هستید برای نگهداری گیاهان صرف کنید تعیین کرده و در مورد اهداف و توانایی خود واقع بین باشید.

استفاده از طرح ساده در طراحی فضای سبز

طرح های مختلفی در طراحی و اجرای فضای سبز باغ وجود دارد – از ساده تا پیچیده اما انتخاب یکی از آنها برای راهنمایی در انتخاب گیاه و مواد مفید است. یک موضوع را به عنوان الهام بخش باغ خود در نظر بگیرید. قبل از انتخاب یک موضوع ، مهم است که به نمای اطراف ملک نگاهی بیاندازید. تصمیم بگیرید که آیا می خواهید باغ فضای اطراف شما را در بر بگیرد و بیشتر مربوط به خانه باشد ، یا می خواهید باغ منظره ای باز کند و به بیرون مربوط شود ،این به شما یک نقطه شروع برای فکر کردن در مورد یک موضوع می دهد. باید توجه داشت که موضوعات مناسب برای حیاط شما بر اساس معماری ، نوع محله ، نقشه برداری و چشم اندازهای منطقه انتخاب شود. این حالت “حس مکان” نامیده می شود ، بدین معنا که با محیط اطراف متناسب است. هر فضای سبزی باید یک تم داشته باشد ، اما همه باغ ها دارای تم استایلیش نیستند. در واقع ، بسیاری از باغ های مسکونی هیچ سبک خاصی ندارند مگر اینکه با تکرار جزئیات معماری مانند مصالح ، رنگ و فرم ، با خانه ترکیب شوند.

اجرای فضای سبز باغ

با این حال ، همه باغ ها باید از تم قالب برای ایجاد فضایی برای فعالیت ها استفاده کنند. در قالب فرم ، سازماندهی و شکل فضاهای حیاط یا بر اساس شکل خانه ، شکل مناطق بین خانه و محدوده املاک ، یا شکل مورد علاقه صاحب خانه است. قالب فرم ، شکل و سازمان ( چیدمان ) فضاها و پیوندهای بین آنها را تعیین می کند. سبک های تم فضای سبز اغلب به معماری مربوط می شوند و اغلب طراحی حیاط مسکونی را ساده می کنند ، زیرا مصالح و فرم تا حدودی از قبل تعیین شده است. بسیاری از موضوعات سبک امروزه نسخه ای معاصر از طرح های باغ سنتی است.

ایجاد و پیوند فضاها در طراحی و اجرای فضای سبز باغ

حیاط و فضای سبز قسمت فرعی هر خانه ای است که در آن فعالیت های متنوعی انجام می شود. به طور کلی یک حیاط را می توان به سه ناحیه تقسیم کرد : عمومی ( حیاط جلو ) ، خصوصی ( حیاط پشتی ) و خدمات ( معمولا حیاط جانبی ). موقعیت مناطق فعالیت در درجه اول به نوع منطقه ، اندازه فضای مورد نیاز ، نوع فعالیت و نزدیکی مطلوب به سایر فعالیت ها و ساختارها بستگی دارد. شاید مهم ترین مفهوم فضایی در طراحی و اجرای موفق فضای سبز باغ ، ایجاد اتاق های بیرونی در حیاط باشد. این فضاها اغلب از طریق استفاده از تخت گیاهان ، مناطق چمن زار ، درختان ، کاشت ها ، دیوارهای باغ ، درختچه ها ، تغییرات سطح و سطوح آسفالت جدا می شوند. از ویژگی ها برای محصور کردن یا تعریف فضاها و ایجاد حس اتاق به آنها استفاده می شود.

حتما مطالعه کنید : محوطه سازی باغ چیست ؟

بررسی عملکرد گیاهان در طراحی و اجرای فضای سبز باغ

از منظر طراحی ، مواد گیاهی دارای سه عملکرد اصلی در منظر هستند : زیبایی ، ساختار و فایده و کاربرد. از نظر زیبایی ، گیاهان از نظر بصری محیطی دلپذیر ایجاد می کنند و از نظر ساختاری گیاهان فضاها را سازماندهی و تعریف می کنند. گیاهان مفید هستند ، زیرا می توانند محیط را برای راحتی کاربر با تغییر نور ، دما و رطوبت تغییر دهند. گیاهان همچنین می توانند برای کنترل سر و صدا و بو ، و تهیه غذا برای صاحبان خانه و حیات وحش استفاده شوند. برای آسایش روانی ، گیاهان به عنوان موانع فیزیکی یا ضمنی برای حفظ حریم خصوصی و ایمنی استفاده می شوند. موانع فیزیکی هم دید و هم دسترسی به یک فضا را مسدود کرده و شامل حصارها ، دیوارها و پرچین های گیاهی است. موانع ضمنی ، معمولا گیاهان کم رشد ، دسترسی را مسدود می کنند ، اما نمای آن را محدود نمی کنند. سایر عملکردهای گیاهان شامل تمیز کردن هوا ، جلوگیری از فرسایش و از دست دادن خاک ، حفظ رطوبت در خاک و بازگشت مواد آلی به خاک است.

محاسبه قیمت طراحی فضای سبز ، امور باغبانی و روف گاردن

به همین دلایل ، انواع گیاهان مورد استفاده ( مانند درختان ، درختچه ها ، یا پوشش های زیرزمینی ) باید در مراحل اولیه برنامه ریزی انتخاب شوند. انواع گیاهان با توجه به قابلیت های عملکردی آنها انتخاب می شوند تا بتوان اهداف آینده و فضای مورد نیاز آنها را همزمان در نظر گرفت. از نظر ساختار و کاربرد ، درختان و درختچه های بزرگ تا متوسط مهمترین گیاهان در چشم انداز هستند ، آنها بیشترین تاثیر را در اقلیم های خرد ، سازماندهی فضایی و نگرانی های امنیتی دارند. اندازه ، فرم و بافت ( تراکم ) سه ویژگی غالب هستند که تعیین می کند چگونه می توان از گیاه برای ایجاد اقلیم های کوچک خوشایندتر و ایجاد حیاط عملکردی ، سازمان یافته و کم مصرف استفاده کرد.

تعیین ساختار گیاهان در طراحی فضای سبز

گیاهان همانند دیوارها باعث ایجاد ساختار در فضای سبز شده ، بوته ها می توانند به عنوان دیوار در یک فضا عمل کنند و شاخه های درختان سقف ، سقفی را در بالای سر ایجاد می کنند. اندازه توده گیاهی بستگی به اندازه کل حیاط ، اندازه گیاهان تکی در توده و تاکید یا تاثیر مورد نظر از جنس گیاه دارد.

مطالب پیشنهادی :


تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.