چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۰۳

خدمات سرویس و تعمیر پمپ استخر

۴۵ بازديد

پمپ استخر از طریق گردش آب داخل استخر ، نگهداری استخر را آسان تر کرده و به تمیز ماندن آن کمک می کند. به منظور حفظ کارایی استخر منزل خود ، باید برای تعمیر پمپ استخر به صورت مداوم و در بازه زمانی منظم اقدام نمایید. پمپ یکی از مهم ترین قطعات استخر محسوب می شود ( با این وجود اغلب نادیده گرفته می شود ). پمپ آب را از کفگیر و زهکشی اصلی بیرون کشیده و سپس آن را به سمت فیلتر و هیتر هدایت کرده و نهایتا جهت گردش مواد شیمیایی آب را دوباره به داخل استخر می فرستد. پمپ در اصل استخر را اداره می کند ، بنابراین وقتی پمپ استخر شما به طور ناکارآمد کار کند و یا اصلا کار نکند ، باید نگران باشید زیرا دیگر به راحتی نمی توانید شنا کنید! اگر به دنبال تعویض قطعات خراب و یا سرویس و نگهداری دوره ای از تاسیسات مکانیکی استخر خود هستید ، فقط کافیست با متخصصان فوق حرفه ای شرکت خدمات ساختمانی آس تماس بگیرید!

خدمات تعمیر پمپ استخر :

بررسی به صورت منظم و مداوم

پمپ استخر شما باید به صورت هفتگی بررسی شود. از آنجایی که یک قطعه الکتریکی است ، خدمات استخر باید با دقت و احتیاط انجام شود. توجه کنید که اگر داخل پمپ آب نیست ، نباید روشن شود! پمپ را روشن کرده و گیج فشار ( فشارسنج ) را بررسی کنید. 30PSI الی 35PSI بدین معناست که تمامی دریچه ها به درستی باز شده اند. قبل از تلاش برای انجام این کار ، پمپ را خاموش کنید. اگر پمپ مشکلی دارد ، حتما با تکنسین های خدماتی شرکت آس تماس بگیرید تا در اسرع وقت جهت انجام امور خدمات تعمیر پمپ اقدام نمایند.

تمیز کردن سبد پمپ استخر

تمیز نگه داشتن سبد پمپ یکی از رایج ترین خدمات پمپ استخر است که به افزایش طول عمر پمپ شما کمک شایانی می کند. همین موضوع درمورد سبد کفگیر نیز صدق می کند! آن ها باید هفته ای دو بار بررسی شوند و قبل از تعویض هر نوع زباله روی آنها را پاک کنید. دقت کنید که کلاهک پمپ باید آب بندی شده و یا اورینگ آن عایق کاری شود تا به صورت کارآمد و مفید کار کند.

خدمات پمپ استخر : تمیز کردن فیلتر

زباله های جمع شده در فیلتر باعث آسیب های دائمی پمپ استخر می شود. از این رو فیلتر استخر باید به صورت مداوم بررسی شود.

بررسی سطح آب

اگر پمپ استخر شنا بیش از حد ممکن در حال مکیدن هوا ( به جای آب ) باقی بماند ، می تواند آسیب جدی به عملکرد آن وارد شود. با اطمینان از سطح کافی آب استخر از آسیب های احتمالی جلوگیری کنید.

تعویض پمپ استخر

طول عمر موتورها معمولا 8 سال است. شما به راحتی می توانید این زمان را تشخیص دهید ، زیرا در این جور مواقع صداهای بلند و گوش خراشی ایجاد می کنند. این موضوع به دلیل فرسودگی بلبرینگ و یا سوختن خود موتور می باشد. اگر احساس کردید که پمپ استخر شما نیاز به تعویض دارد ، با تکنسین های شرکت خدماتی آس تماس بگیرید تا جهت انجام خدمات پمپ استخر در کوتاه ترین زمان ممکن اقدام نمایند.

هزینه نگهداری استخر خانگی

پمپ استخرها معمولا به سه دسته زیر طبقه بندی می شوند :

  1. پمپ تک سرعته : پمپ های قدیمی که دهه هاست از آن ها استفاده می شود. پس از روشن شدن ، با سرعت ثابت کار می کند. قیمت این پمپ ها بسیار ارزان بوده و صدای زیادی دارند.
  2. پمپ دو سرعته : یکی از انواع پمپ های تک سرعته است و هر دو آن ها به عنوان موتور القایی شناخته شده اند. تفاوت آن ها این است که موتور دو سرعته صدای کمتری دارد و از این رو نسبت به پمپ هایی با سر و صدای زیاد ، کارآمدتر خواهند بود. به طور متوسط یک پمپ دو سرعته در مقایسه با پمپ یک سرعته ، در حدود 50 تا 70 درصد در هزینه انرژی صرفه جویی می کند.
  3. پمپ با سرعت متغیر : برخلاف موتورهای القایی ناکارآمد که در پمپ های تک و دو سرعته مورد استفاده قرار می گیرند ، پمپ با سرعت متغیر از موتور آهنربای دائمی استفاده می کند. این همان موتوری است که در اتومبیل های برقی استفاده می شود. آنها به کاربر اجازه می دهند میزان دقیق جریان مورد نیاز برای استخر خود را “شماره گیری کند”. کاهش سرعت جریان آب و اصطکاک ، که باعث می شود کل سیستم به طور چشمگیری کارآمد تر شود. صدا و لرزش این پمپ ها کم بوده ، راحت تر راه می افتند ، طول عمر بیشتری دارند ، به صورت دیجیتالی قابل کنترل هستند و تشخیص پیشرفته ای دارند. بیشتر مطالعات نشان می دهد که آنها 90% کارآمدتر از پمپ های یک سرعته استاندارد هستند.

پمپ های استخر می توانند چندین هدف مختلف را ارائه دهند. هر سیستم استخر دارای حداقل یک اصلی گردش آب است. این پمپ به عنوان قلب سیستم شما عمل کرده و آب از استخر را از طریق فیلتر و سایر تجهیزات دیگر به گردش در آورده و به استخر باز می گرداند. بدون وجود پمپ گردش اصلی ، آب به صورت راکد مانده و استخر شما نهایتا به یک باتلاق تبدیل می شود. پمپ استخر شما باید حداقل 8 ساعت در طول روز کار کند تا در طول 24 ساعت بتواند آب را 1 الی 2 بار کامل به گردش در آورد.

خدمات تعمیر پمپ استخر

مواردی مانند اندازه پمپ ، اندازه لوله کشی و گالن آب استخر همگی در هنگام تعیین مقدار صحیح زمان اجرای پمپ استخر شما در طول روز و همچنین تعیین اندازه مناسب پمپ برای تعویض در حین خدمات پمپ استخر مورد توجه قرار می گیرد.

چگونه بررسی کنیم که آیا نیاز به خدمات تعمیر پمپ استخر دارید یا خیر ؟

به عنوان صاحب استخر ، باید علائم خرابی پمپ را به خوبی بشناسید. هرچه زودتر این علائم هشدار دهنده را تشخیص دهید ، بهتر بوده و در طولانی مدت باعث صرفه جویی در هزینه ها می شود. باید به دنبال موارد زیر باشید :

  • پمپ شما چند ساله است ؟ طول عمر پمپ ها معمولا 3 الی 6 سال است. این زمانی است که نیاز به جایگزین کردن پمپ جدید دارید.
  • آیا پمپ شما سر و صدا دارد ؟ پمپ استخر شما باید بی سر و صدا کار کند ، البته نباید کاملا بی صدا باشد. اگر صدای آن بسیار بلند باشد ، مشکل به احتمال زیاد از خرابی یاتاق است که برطرف کردن آن کاری راحت و ارزان است.
  • آیا پمپ موج شکن را به گردش در می آورد ؟ افزایش قدرت مکرر ، علائم بزرگتری را نشان می دهد. در این مرحله به نفع شماست تا پمپ را به جای تعمیر ، تعویض کنید.
  • آیا پمپ بعد از مدت زمان کوتاه خاموش می شود ؟ پمپ احتمالا بیش از حد گرم شده و یا مسدود شده است.
  • آیا پمپ قدرت مکش خود را از دست داده است ؟ شاخص فشار را بررسی کنید. اگر به درستی کار نمی کند ، زمان تعمیر پمپ فرا رسیده است.
  • آیا آب استخر سبز شده و یا رنگ عجیبی دارد ؟ اگر آب استخر تیره و مایل به سبز است ، زمان آن رسید ه است تا با تکنسین های شرکت خدماتی آس تماس بگیرید تا جهت خدمات پمپ استخر اقدام نمایند.

رایج ترین مشکلات پمپ استخرها :

عدم وجود جریان آب داخل پمپ

به این معنی که آب کافی از طریق پمپ جریان نمی یابد. این مشکل به دلیل پایین بودن سطح آب استخر و یا کثیفی زیاد در کفگیر رخ می دهد. همچنین ممکن است در اثر ” نشت مکش ” ، جایی که شکاف در لوله کشی در قسمت جلویی مکش پمپ وجود دارد ، رخ دهد. اگر پمپ برای مدت زمان طولانی خشک باشد ، بیش از حد گرم شده ، موتور می سوزد و بخاری ایجاد می شود که باعث آب شدن لوله کشی و خرد شدن سبد پمپ و از بین رفتن آب بند و پیشران می شود.

در خدمات پمپ استخر با افزودن آب به استخر ، تمیز کردن سبد کفگیر و لوله کشی مجدد پمپ در صورت وجود نشت مکش می توان این مشکل را حل کرد. سپس با افزودن آب به صورت مستقیم داخل پمپ ( از طریق شلنگ و یا سطل ) پمپ را بازسازی کنید.

گرفتگی پروانه پمپ

پروانه پمپ بخشی از پمپ استخر است که آب را حرکت می دهد. اگر این قسمت گرفته باشد جریان آب به شدت محدود شده و مکن است موتور بسوزد. لاشبرگ ، چوب و اسباب بازی های کوچک گاهی اوقات از کنار سبد پمپ عبور کرده و می تواند پروانه را مسدود کند.

در بعضی مواقع می توان پروانه را با چرخاندن آن با دست در حالی که آب را از صافی رد کرده اید پاک کنید. گاهی اوقات نیز باید پمپ را از هم جدا کنیم تا پروانه را به صورت دستی تمیز کنیم.

عدم کارکرد / سوختن موتور

موتورهای پمپ استخر موتورهایی با کارایی مداوم هستند ، اما در نهایت پوسیده شده و از بین می روند. اگر پمپ خشک باشد و کار کند ، عدم تمیز کردن به موقع فیلتر و تعمیرات لازم و تعادل نامناسب آب همگی منجر به نارسایی زودرس موتور می شوند.

در این مرحله 2 گزینه داریم. اگر مابقی قسمت های مونتاژ شده پمپ در شرایط خوبی باشد ، فقط باید موتور را تعویض کنیم. در غیر این صورت ، کل پمپ باید تعویض شود.

شکستن سبد کفگیر

این سبد آخرین خط دفاعی است که باعث جلوگیری از گرفتگی پمپ و پروانه ( به دلیل ورود آشغال و کثیفی ) می شود. پس از ایجاد هر گونه ترک و یا شکستگی ، باید به سرعت تعویض شود. عدم رسیدگی و خدمات نگهداری به موقع باعث به وجود آمدن چنین مشکلاتی می شود. از این رو توصیه می شود خدمات پمپ استخر را به موقع انجام داده و سبد کفگیر را به صورت مداوم تمیز کنید.

در صورت شکسته شدن سبد کفگیر ، بهترین کار این است که سبد کفگیر را تعویض کنید.

محاسبه قیمت شستشوی استخر

منبع : خدمات پمپ استخر

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.