چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۰۳

پیچ رولپلاک نما بدون داربست

۴۹ بازديد

مرمت و ترمیم نمای ساختمان یک مهارت تخصصی است که از سنگ منبت کاری شده و تعویض قسمت های فرسوده ( ناشی از قرار گرفتن در معرض عناصر طبیعی برای سال ها ) تا نصب چوب جدید در اطراف قاب های پنجره پوسیده را شامل می شود. صرف نظر از جنس نمای ساختمان ( فلز ، چوب ، آجر یا سنگ ) ، آب و هوا به مرور زمان نما را از بین می برد. برخلاف تصور رایج و غلط اکثر مردم ، تقریبا تمامی کارهای مربوط به نما را می توان بدون داربست نیز انجام داد – مزیتی بزرگ برای ساختمان های شلوغ با توجه به سرعت و امنیت و کارایی. با استفاده از سکو به جای داربست متخصصین شرکت آس قادر به اجرای اموری مختلفی همچون تعمیر سنگ نما ، سقف سازی ، تعمیر قسمت های فرسوده ، نقاشی ، تعویض بتونه و غیره هستند.

شرکت خدمات ساختمانی آس از شیوه های منحصر به فردی برای پیچ و رولپلاک نمای ساختمان بدون داربست استفاده می کند. مهم تر از همه اینکه تمامی کارمندان شرکت خدماتی آس آموزش های لازم را دیده اند و از جدیدترین ابزارها و تجهیزات استفاده می کنند. پیچ و رولپلاک نمای آجری و سنگی فرآیندی چند مرحله ای است که می تواند با تجزیه و تحلیل دقیق سنگ و مشکلات مرتبط با آن شروع شود.

تعمیرات نما می تواند به آسانی برش و پر کردن درز ملات و یا از بین بردن کل نمای ساختمان جهت بازسازی درزها و سفت کردن دوباره سنگ ها و آجرها به دیواره ساختمان باشد.

سنگ های آسیب دیده در یک نما قابل تعمیر است و به راحتی می توان با پیچ و رولپلاک سنگ نما بدون داربست آن ها را ترمیم کرد ، اما گاهی اوقات وضعیت سنگ برای تعمیر بیش از حد صدمه دیده و از این رو باید با سنگ های جدید و مطابق قبلی از نظر اندازه جایگزین شود. حفظ نمای بیرونی ساختمان از اثرات وخیم ناشی از رطوبت ، آلاینده ها ، مواد نامرغوب و همچنین تعمیر یا عیب یابی در ساخت و ساز معیوب یا کار ساخت و ساز ، جنبه مهم خدمات پیچ و رولپلاک نمای ساختمان شرکت آس است.

پیچ و رولپلاک نمای ساختمان بدون داربست :

پیمانکاران تیم آس در حل مشکل نفوذ آب ، سطوح آسیب دیده در ساختمان و ارائه راهکارهای نگهداری عایق بندی بیرونی با تجربه هستند. تشخیص محل نشت و تعمیر مصالح ساختمانی ناشی از نفوذ رطوبت باید به صورت جدی بررسی و تجزیه و تحلیل گردد. یکی از مهمترین دغدغه های نمای ساختمان ، تشخیص و تعیین منبع نشت رطوبت داخلی است. رطوبت قبل از اینکه از نمای داخلی ساختمان مشخص گردد ، می تواند مسیرهای زیادی را طی کند. در بعضی موارد ، هرگز ظاهر نمی شود ، بلکه در مصالح ساختمانی اشباع شده و بعدا به صورت کپک نمایان می شود. از این رو تعیین مشکل اصلی و منبع آن در نمای بیرونی ساختمان نیازمند تبحر و تجربه خاصی است.

انجام یک تجزیه و تحلیل نمای دقیق برای تعیین راه های احتمالی نفوذ رطوبت نیاز به تجربه از بازرسی های گذشته دارد. از این رو خدمات زیر جهت تشخیص نشت آب در خدمات پیچ و رولپلاک نمای ساختمان بدون داربست انجام می شود :

  • آزمایش مرحله ای آب در ناحیه نشت
  • آزمایش سیلاب با استفاده از نازل فشار آب
  • مواد خارجی موجود را برای بازرسی از شرایط ساخته شده حذف کنید

با استفاده از رویکردی تحلیلی در مورد تشخیص نشت آب ، متخصصین شرکت آس با اطمینان می توانند منبع نشت را شناسایی کرده و توصیه های دقیقی را برای ترمیم ارائه دهند.

رایج ترین تکنیک های پیچ و رولپلاک سنگ نما بدونه داربست شرکت آس :

  1. تعمیر درز سنگ روی نمای ساختمان
  2. تمیز کردن سطح نما
  3. لایه برداری سطوح پوسته پوسته شده
  4. بازسازی دیواره ها و سنگ نما
  5. برداشتن و تنظیم مجدد واحدهای سنگی موجود
  6. جایگزین کردن و آراستن سنگ ها و اجزای آن ها

مراحل پیچ و رولپلاک سنگ نما بدون داربست :

ارزیابی سطوح آسیب دیده

تعمیر و بازسازی سنگ نما نه تنها هزینه های اضافی را کاهش می دهد ، بلکه تا بیشترین حد ممکن به حفظ نمای ساختمان کمک می کند. یک قانون خوب این است که هر سنگ آسیب دیده یا خرد شده و سنگی یک اینچ یا بیشتر از آن پوسیده شده باشد و یا زمانی که یک تکه سنگ بزرگ افتاده باشد ، نمای بدی به ساختمان می دهد و باید به سرعت جایگزین شود. اگر خود سنگ بزرگ سالم باشد و قسمت آسیب دیده کوچک باشد ، قسمت آسیب دیده برداشته شده و با کمترین فاصله داخل سنگ بزرگ قرار می گیرد. پس از انجام تعمیرات لازم سنگ های خرد شده ، باید سایر نواقص در خدمات پیچ رولپلاک نما بدون داربست بررسی گردد.

پیدا کردن تطابق

مهم ترین گام پیچ و رولپلاک نمای ساختمان بدون داربست ، پیدا کردن بهترین تطابق است. بررسی نوع سنگ نما و پیدا کردن سنگی دقیقا مشابه آن کار نسبتا دشواری است. شاید سنگی مشابه ینگ روی نما پیدا نکنید ، از این رو باید سنگی را انتخاب کنید که رنگ و ابعاد آن مشابه نما باشد.

برداشتن سنگ های آسیب دیده

متخصصین شرکت آس از تجهیزات مناسب همچون اره گرد بر و یا فرز با تیغه الماسه و غیره جهت برش سنگ در خدمات پیچ و رولپلاک سنگ نما بدون داربست استفاده می کنند. درز ملات را باید به صورتی دستی با استفاده از قلم جدا کرد. شیارهای روی سطح سنگ آسیب دیده را برش دهید ( مراقب باشید که به سنگ های مجاور برخورد نکنید ) و تا زمانی که مجموعه ای از خطوط افقی موازی همراه با طول آن به دست آورید ادامه دهید. با استفاده از قلم تخت و چکش سعی کنید سنگ ها را جدا کنید. در امتداد خطوط موازی با استفاده از قلم صفحه تخت تمامی سنگ ها را جدا کنید. سپس با قلم نوک تیز روی سطح را تمیز کنید. این روند باید تا جایی انجام شود که حفره دوباره به عمق دیواره 4 تا 6 اینچی بریده شود. با استفاده از قلم نوک تیز گوشه ها را تمیز کرده تا جایی که به زاویه 90 درجه نزدیک شوند و نهایتا حفره ای تمیز در دیوار باقی می ماند و آماده است تا با یک سنگ تازه شکل گرفته شود.

برش سنگ های جدید در پیچ رولپلاک نما بدون داربست

با استفاده از اره و فرز عمق سنگ را برش داده و شکل مناسبی در آن ایجاد کنید. برای ایجاد عمق نهایی سنگ جایگزین باید بافر زده شود ، زیرا برخی قسمت های سطوح واحدهای جدید هنگامی که روی سطح سنگ بافت ایجاد می کنید ، از هم جدا می شوند. پس از اینکه بلوک برای جا شدن در حفره دیوار بریده شد ، مرحله بعدی بازتولید بافت واحدهای اصلی است. سطوح مختلف زیادی روی سنگ ساخته می شود. باید بتوانید تکنیک خود را اصلاح کنید تا تقریبا در هر ساختمان سنگی با بافت مطابقت داشته باشد.

در آخرین مرحله پیچ رولپلاک نما بدون داربست ، سنگ تازه ساخته شده را درون حفره قرار دهید تا دوباره دیوار کامل شود. استفاده از ملات مناسب بسیار حائز اهمیت است : آهک ترکیبی و ماسه با نسبت 3:1 ( ماسه به آهک ) بدون مواد افزودنی. اطمینان حاصل کنید که اندازه این سنگ دقیقا با قدیمی مطابقت دارد. قبل از قرار دادن سنگ ، آن و واحدهای اطراف آن را مرطوب کنید. این کار باعث می شود ملات به آرامی شکل بگیرد ( توجه کنید که اگر این کار به سرعت انجام شود ملات شکل نگرفته و خرد می شود ). سپس درزها را با ملات پر کرده و سنگ جدید را در جای خود آزاد کنید.
منبع : پیچ رولپلاک نما بدون داربست

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.