سه شنبه ۲۵ اردیبهشت ۰۳

روش راه اندازی سیستم سانترال

۵۸ بازديد

برای ادارات مدرن ، برقراری ارتباطی ساده بسیار ضروری است. در ارتباط از راه دور خارجی و داخلی ، کسب و کارها باید در زیرساخت هایی سرمایه گذاری کنند تا مردم بتوانند به راحتی با هم ارتباط برقرار کنند. به همین دلیل اکثر مدیران به دنبال راه اندازی سانترال برای شرکت های خود می باشند. قبل از آشنایی با روش راه اندازیه سانترال ، باید بدانید که سیم کشی سانترال چیست.

سیم کشی سانترال چیست ؟

PBX مخفف ” تبادل شاخه عمومی ” است. سیستم تلفن PBX یک شبکه تلفنی خصوصی است که در عین حال امکان ارائه خدمات تلفنی عمومی ، از طیف وسیعی از ویژگی های مفید پشتیبانی می کند. امروزه بیشتر افراد با بسیاری از ویژگی هایی که سیستم های تلفن PBX ارائه می دهند ، آشنا هستند :

  • بسط شماره گیری : سیستم تلفن سانترال با اختصاص پسوندهای منحصر به فرد برای هر کارمند ، یک شماره تلفن واحد را به اشتراک می گذارد. همین کار باعث آسان تر شدن دسترسی تماس های دریافتی به واحدهای مرتبط شده و تجربه تماس را برای کاربر ساده تر می کند.
  • تنظیمات ساعات کاری : تنظیمات PBX می توانند تماس های خارج از ساعت کاری را به شماره تلفن های مختلف با توجه به کدهای از پیش تنظیم شده هدایت کنند. این امر به دفاتر بزرگ و چند شعبه اجازه می دهد تا تماس های خارج از ساعت کاری را به شعبه هایی که هنوز باز هستند یا به یک خط پشتیبانی مشتری 24/7 هدایت کنند.
  • صف تماس گیرنده : هیچ کسی دوست ندارد پشت خط منتظر بماند. اما اطلاع داشتن از مدت زمان انتظار بسیار خوشایند است! سیستم سیم کشی سانترال به تماس گیرندگان ورودی می گوید که چه مدت ممکن است منتظر بمانند تا به یک اپراتور روی خط وصل شوند و خدمات مشتری را با مدیریت انتظارات بهبود می بخشند.
  • کنفرانس تماس : ویژگی کنفرانس تلفنی برای موفقیت هر سازمانی فراتر از سایر چیزهای دیگر اساسی است. سیستم های تلفن PBX برای کاربران این امکان را فراهم می کنند تا تماس های کنفرانسی را با سهولت و ساده جلسات در دفتر برقرار کنند.
  • پست صوتی از طریق ایمیل : با یک سیستم تلفن PBX با قابلیت اینترنت ، کاربران می توانند سیستم را تنظیم کرده تا پیام های صوتی دریافتی را مستقیما به آدرس های ایمیل کاربران هدایت کنند. این ویژگی ارتباطات را در چندین سیستم عامل متحد کرده و به کاربران کمک می کند تا سریعتر به پیام های مهم دسترسی پیدا کنند.
  • ضبط تماس : سیستم سیم کشی سانترال ردیابی ، ضبط و تجزیه و تحلیل تماس های تلفنی را برای مدیران آسان می کند.

طریقه راه اندازی سیستم سانترال :

سیستم سانترال با استفاده از سیستم عامل های ارتباطی متنوع مانند VoIP ، ISDN یا آنالوگ ارتباط تلفنی داخلی و خارجی را در اختیار شما قرار می دهد. همچنین این سیستم خطوط تلفن بیشتری را برای کاربران فراهم می کند. علاوه بر این امکاناتی مانند ضبط تماس ، انتقال تماس ، پست صوتی ، IVR و صف تماس را فراهم می کند. سیستم PABX برای همه کارکنان شرکت این امکان را فراهم می کند تا بیش از یک خط تلفن را از طریق تلفن روی میز خود به دست آورند. استفاده از این سیستم بسیار راحت بوده ، اما نصب آن زمان بر است. به همین دلیل است که تمامی مدیران برای طریقه نصب سانترال تمایل به همکاری به شرکت های نصب همچون شرکت خدماتی آس دارند.

در روش راه اندازی سانترال ، موقعیتی مناسب برای همه خطوط تلفن و کارمندان پیدا کنید. این جایی است که این سیستم نصب خواهد شد. PBX باید به تمام خطوط تلفن و کلیه دستگاه های تلفن متصل شود.

  1. سانترال را با مواد نصب و پیچ گوشتی بر روی سطح مورد نظر ببندید. شاید لازم باشد سوراخ هایی را بر روی دیوار ایجاد کنید.
  2. تمام کارت های مدار لازم را روی سیستم PBX ثابت کنید. این کارت ها معمولا برای تسهیلات پست صوتی استفاده می شوند و شکاف های برچسب زده شده و مشخصی برای هر ویژگی کارت وجود دارد.
  3. تمام خطوط تلفن را با استفاده از کابل های تلفنی مستقیما به PBX متصل کنید. این خطوط تلفن توسط ارائه دهنده خدمات تلفن ارائه می شود.
  4. یک کابل تلفنی از سانترال را به تلفن همه کارکنان وصل کنید.
  5. سیم برق سیستم سانترال را به یک پریز برق وصل کرده و سیستم را روشن کنید. بررسی کنید تا مطمئن شوید تمام نشانگرهای سیستم آن روشن شده است.
  6. تمامی تلفن ها را روشن کنید. سیستم سانترال را طبق دستورالعمل موجود در دفترچه راهنما توسط سازنده PBX تهیه کنید.
  7. بعد از اتمام موفقیت آمیز انجام تنظیمات ، هر تلفن را برای دریافت و برقراری تماس داخلی و خارجی آزمایش کنید

سیستم های PBX چهار وظیفه اصلی پردازش تماس را انجام می دهند :

  1. بین دستگاه های تلفن دو کاربر ارتباط برقرار می کند
  2. اتصالات را تا زمانی که کاربران بخواهند حفظ می کند
  3. اتصال را مطابق با نیازهای کاربر قطع می کند
  4. اطلاعات را برای حسابداری و تجزیه و تحلیل به سازمان ارائه می دهد

منبع : نحوه راه اندازی سیستم سانترال

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.