سه شنبه ۲۵ اردیبهشت ۰۳

نوشیدنی چربی سوز هنگام ورزش

۷۴ بازديد

در کنار تغییرات ساده شیوه زندگی ، نوشیدنی لاغری در بهبود روند کاهش وزن و لاغری تاثیر به سزایی دارد. تحقیقات انجام شده نشان داده است که نوشیدنی هایی همچون چای سبز ، قهوه و شیک های پروتئین به افزایش سرعت متابولیسم ( سوخت و ساز بدن ) کمک شایانی کرده که همه این موارد باعث کاهش وزن می شوند! افزایش چربی دور شکم کار آسانی است ، اما از بین بردن آن ها بسیار چالش برانگیز بوده و خیلی دشوارتر از چیزی است که تصور می کنید. از این رو برای چربی سوزی نیاز به ترکیبی متعادل از تمرینات ورزشی و رژیم غذایی سالم خواهید داشت. با تغییری کوچک در سبک زندگی ، انجام تمرینات ورزشی ، پیروی از رژیم غذایی سالم و مصرف مکمل بدنسازی چربی سوز هنگام ورزش می توانید به نتیجه دلخواه خود دست یابید!

نوشیدنی های چربی سوز هنگام ورزش :

چای سبز

مهم ترین نوشیدنی لاغری چای سبز است که غنی از آنتی اکسیدان های معروفی به نام کاتچین است. کاتچین ها باعث از بین رفتن چربی اطراف شکم می شوند. مطالعات زیادی نشان داده است که نوشیدن چای سبز به طور مرتب به کوچک شدن شکم شما کمک می کند. کاتچین باعث آزاد شدن چربی سلول های چربی در شکم شده و همچنین سرعت چربی سوزی کبد را افزایش می دهد.

Green-Tea-For-Fat-Lose.jpg

قهوه بهترین نوشیدنی چربی سوز هنگام ورزش

اکثر مردم در سراسر جهان برای افزایش انرژی و روحیه ، روزانه مقدار زیادی قهوه می نوشند. این امر بدین دلیل است که قهوه حاوی کافئین است ، ماده ای که به عنوان یک محرک در بدن عمل کرده و به روند کاهش وزن کمک می کند. کافئین ممکن است مصرف انرژی را کاهش داده و به افزایش سرعت سوخت و ساز کمک کند که همین موضوع در کاهش وزن بسیار موثر است.

نوشیدنی لاغری چای سیاه

مانند چای سبز ، چای سیاه حاوی ترکیباتی است که ممکن است باعث کاهش وزن شود. چای سیاه یک نوع چایی است که نسبت به انواع دیگر چای ها ، اکسیداسیون بیشتری ( قرار گرفتن در معرض هوا ) را تحمل کرده و در نتیجه طعم قوی تر و رنگ تیره تری دارد. این نوشیدنی چربی سوز هنگام ورزش غنی از پولی فنول است ، ترکیبی از گروه پولی فنولیک به نام فلاونوئیدها. پلی فنول ها آنتی اکسیدان های قدرتمندی هستند که ممکن است به کاهش وزن بدن کمک کنند.

آب

آب یکی از بهترین نوشیدنی چربی سوز هنگام ورزش محسوب می شود که باعث سلامتی نیز می شود. همیشه یک بطری دو لیتری آب به همراه داشته باشید. آب سموم بدن را بیرون کشیده ، اشتهای شما را کنترل کرده و یکی از ارزان ترین و در دسترس ترین نوشیدنی های چربی سوز می باشد. افزایش میزان مصرف آب یکی از ساده ترین راه ها برای بهبود سلامت کلی است.

Water-For-Fat-Lose.jpg

شیک های پروتئین

نوشیدنی هایی که حاوی پروتئین زیاد هستند می توانند گرسنگی را کنترل کرده ، میزان اشتها را کاهش دهند و به احساس سیری بیشتر کمک کنند. همین موضوع در دوران کاهش وزن و چربی سوزی بسیار حائز اهمیت است. امروزه پودرهای پروتئینی زیادی در بازار موجود است که میان به عنوان نوشیدنی چربی سوزی هنگام ورزش میل کنید! پروتئین سطح هورمون های کاهش گرسنگی مانند GLP-1 را افزایش و گرلین ، هورمون تحریک کننده اشتها ، را کاهش می دهد.

یک مطالعه در 90 بزرگسال دارای اضافه وزن نشان داد افرادی که روزانه 56 گرم پروتئین وی به مدت 23 هفته مصرف کردند ، نسبت به گروه دیگر 2.3 کیلوگرم کاهش وزن داشته اند. پودرهای پروتئین وی ، نخود و شاهدانه انواع مختلفی از پودرهای پروتئین بوده که به عنوان یک نوشیدنی چربی سوز هنگام ورزش ، کمک شایانی به کاهش وزن می کنند.

آب سبزیجات : نوشیدنی چربی سوز هنگام ورزش

اگرچه باور همه بدین گونه است که آب میوه باعث افزایش وزن می شود ، اما نوشیدن آب سبزیجات به روند چربی سوزی و کاهش وزن کمک شایانی می کند. در یک مطالعه انجام شده بر روی بزرگسالانی که 178 میلی لیتر آب سبزیجات با مقدار سدیم کم مصرف کرده و از رژیم های غذایی کم کالری پیروی کرده اند ، دانشمندان به این نتیجه رسیدند که آن ها کاهش وزن چشمگیری داشته اند. از سوی دیگر آن ها با مصرف نوشیدنی لاغری آب سبزیجات به میزان قابل توجهی مصرف سبزیجات را افزایش و میزان مصرف کربوهیدرات را به میزان چشمگیری کاهش داده است.

در نظر داشته باشید که مصرف سبزیجات کامل بهترین گزینه برای بهبود سلامتی است ، زیرا سبزیجات غنی از فیبر بوده و این فیبر در فرآیند آبگیری از بین می رود. با این وجود مصرف آب سبزیجات کم کالری به عنوان یک مکمل بدنسازی می تواند باعث افزایش مصرف سبزیجات شما شده و حتی ممکن است به کاهش وزن کمک کند.

نوشیدن چربی سوز هنگام ورزش BCAA

BCAA که به عنوان آمینو اسیدهای زنجیره ای نیز معروف است از سه اسید آمینه لوسین ، والین و ایزولیسین تشکیل شده است. این نوشیدنی لاغری مانع تجزیه عضلات شده و می توانید به عنوان یک نوشیدنی ورزشی مناسب میل کنید. بی سی ای ای را در حین انجام تمرینات ورزشی چربی سوزی به جای آب میل کنید. این دسته از نوشیدنی ها به فرم گرفتن و سفت شدن بدن در دوران کاهش وزن کمک کرده و همچنین باعث شکل گیری عضلات شکم نیز می شود!

منبع : نوشیدنی چربی سوز هنگام ورزش

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.